Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 19 maj 2020

Det går åt skogen med Canal Digital

Av Pink Ozzy - 19 maj 2020 10:36

Efter att Canal Digital lanserade den nya boxen One Place har det bara gått utför. Nåja, allt ska inte skyllas på eländet One Place. En del beror också på ständigt ökade priser. Något som berör till stor del på att man vill konkurrera ut Viasat. Vilket i sig är konstigt eftersom de numera tillhör samma bolag. Låter det konstigt? Ingenting mot vad det är. Nu finns det egentligen bara 1 leverantör av parabola tjänster och det är bolaget Allegra (eller vad de nu heter) som äger både Viasat och Canal Digital/CMore.
Ingen konkurrens längre. Hur kunde EU tillåta det egentligen?
Men åter till boxen. Den box som Canal Digital nu försöker att prångla ut sedan 2 år år så undermålig så de har tappat massor av kunder. Det sägs att man programmerar och programmerar, men de får inte ordning på boxen. Kunder klagar över i stort sätt allt på boxen. Ingenting tycks fungera.
I början gick man ut stort med reklam.om denna box. Nu skriver man i stort sett bara att kunderna får en box. Man nämner knappt One Place.
Denna box är dödsdömd. Har man på Canal Digital funderat på att ersätta den eller ska kunderna fortsätta att bli förbannade?
Och som grädde på moset har de stora ägarna slagits om rättigheterna om de stora sorterna och de stora ligorna så kostnaderna för kunderna bara stiger och stiger.
Men det kanske blir så att de biter sig själva i foten. Coronans grepp är stor och många kommer inte att ha råd med alla kanalutbud. Vem ska då betala de skyhöga kostnaderna och den usla OP-boxen? Tror att Canal Digital kommer att få stryka på foten.

#canaldigital #cmore #viasat #oneplaceboxen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 17:19

Jag har ju ingen aning hur länge jag lever med cancer i magen samt en massa andra småsaker i kroppen, så vi lever livet lite. Så nu har vi bokat Smådalarö Gård och spa. I början på veckan var vi ju på Yasuragi vilket ju inte var så som det en gång va...

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 08:45

Mellan 1985 och 2000 åkte jag 1-2 gånger varje vinter till fjällen med familjen. Julen var given, men även vissa år i mars. Över 60 mil på hala och snöiga vägar. En gång fick jag en ordentlig sladd 3 mil hemifrån. Hade jag fått möte i denna kurva had...

Av Pink Ozzy - Onsdag 17 april 10:11

Ledsen mina vänner, men att rösta om juridisk könstillhörighet är bara larv i mina ögon. Det man röstar om är ifall en homosexuell ska få kryssa i  ett M eller K på diverse papper. Innebär också de får gå på toaletten för kvinnor fast de fysisk är mä...

Av Pink Ozzy - Onsdag 17 april 09:10

Nu har Skyttedal och Emanuel bildat Folklistan. Ett parti utan ideologi. Däremot har de en enda tanke och det är att få så mycket pengar som det bara går från statskassan, d v s dina skattepengar. Försett antal år sedan roffade t ex Emanuel åt sig fl...

Av Pink Ozzy - Tisdag 16 april 09:02

God morgon vänner till en sen vår. Känns inte då spännande att gå ut. Jag har bestämt mig att gå ut 1-3 timmar om dan och arbeta med blommor, rabatter, trädgårdslandet eller något annat som behöver göras på tomten. Om jag kan vill säga. Just nu går i...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards