Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

Tandläkaren tog skruv

Av Pink Ozzy - 24 juli 2010 13:24

Jag skrev ett inlägg om tandläkare och talade om att jag tyckte att tandläkaryrket var bland det äckligaste jag visste. Ändå skriver en del och har saker de tycker är värre eller som de inte alls berörs av.

Så här är det.

  • Jag anser att tandläkaryrket är bland det äckligaste. 
  • Fotvården ett annat
  • Avloppsrengörare ( då menar jag större brunnar mm )
  • Gynnekologer ( Men hallå, kan det vara så kul att kolla in i något där ingen varit på 40 år? )
  • Byta blöjor på barn klarar inte min mage.
  • Att äta Surströmming kommer jag aldrig att göra. 
  • Mat som inte har rätt konsistens, som Matjessill. 

Jaha, det var bara några  saker som jag tycker är äckliga. det innebär också att följande personer har min absoluta respekt

  • Tandläkare
  • Avloppsrengörare
  • Sopåkare
  •  Äldreomsorgen
  • hemtjänsten
  • Läkare

Och många andra också.


 
 
jeppe

jeppe

25 juli 2010 01:45

Jag tror man vänjer sig med det mesta.

Min morsa jobbar innom åldringsvården med dementa, och som hon säger "första och andra ggn jag var tvungen att torka upp skit och kiss var jobbiga...men nu är det som att att torka upp damm"....

Hon hävdar med bestämdhet att det "fysiska" är inte svårt att hantera, men snarare det mentala, att se ngn bli mer och mer förvirrad är värre en att byta blöjor......

Sen trots mina norrländska rötter, så håller jag med dig om surströmming och matjessill...brrr...

Har en syster i USA, som jobbar på ett "shelter", som tar hand om våldtagna , misshandlade kvinnor och barn....det vetisjutton om jag skulle klara att jobba med faktiskt....jag tror att det "äckliga" som avföring och liknande kan man hantera...men det mentala är nog värre...

Som exempelvis läkare skulle jag vara ok med att fixa skador, blod och liknande det skulle inte störa mig...men att hantera ngn som mår illa mentalt, som har blivit utnyttjad eller slagen som barn...nej det skulle jag inte klara tror jag

Så det jobbigaste yrkenena även om det inte är "äckligt" är ju de som jobbar med våldtäktsoffer...misshandlade barn..eller psykiskt sjuka...DE har verligen min respekt!

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
noboytoy

noboytoy

25 juli 2010 15:59

En manlig väns fru jobbar på ett hem för incest-utsatta barn. Bara i vår lilla stad har vi två sådana boenden. Min vän avskyr när frun kommer hem och berättar dessa barns levnadshistoria. Till råga på allt återberättar han allt för mig. Jag brukar fråga hur hans fru orkar. Hon orkar för barnens skull. Hon tycker att hon gör ett viktigt jobb och jag instämmer. Mitt eget jobb är i jämförelse, totalt meningslöst. Heder åt alla dessa som orkar höra verkligheten dag ut och dag in.

http://noboytoy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

fruktsmoothie

30 juli 2010 09:50

Tror jag får hålla med jeppe till stor del här. Byta blöjor, köra sopbil eller tillverka surströmming. Man lär nog vänja sig vid lukter och konsistenser, även om jag personligen inte har någon större lust att försöka vänja mig vid något av det.
Dock skulle jag må riktigt dåligt av att träffa människor som mår dåligt varje dag. Människor som inte vill leva vidare, de som är uppgivna, inte bryr sig, har varit med om hemska saker, som är drogade. Men även de sjukdomar som påverkar hjärnan tycker jag är oerhört obehagligt. Demens, hjärnblödning, kramper osv.
Alla ni som står vid dessa personers sida, ni är starka och oumbärliga, all heder åt er.

http://fruktsmoothie.bloggplatsen.se/

 
pinkozzy

pinkozzy

30 juli 2010 15:42

Till fruktsmotthie: Håller inte med dig där. Jag har träffat folk som varit riktigt nere och som tagit sig upp igen. Devis för att jag lagt näsan i blöt. Det finns inget skönare än ett "tack" efteråt. Det räcker med det. DÅ märker man att man gjort något gott.

http://www.pinkozzy/bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 17:19

Jag har ju ingen aning hur länge jag lever med cancer i magen samt en massa andra småsaker i kroppen, så vi lever livet lite. Så nu har vi bokat Smådalarö Gård och spa. I början på veckan var vi ju på Yasuragi vilket ju inte var så som det en gång va...

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 08:45

Mellan 1985 och 2000 åkte jag 1-2 gånger varje vinter till fjällen med familjen. Julen var given, men även vissa år i mars. Över 60 mil på hala och snöiga vägar. En gång fick jag en ordentlig sladd 3 mil hemifrån. Hade jag fått möte i denna kurva had...

Av Pink Ozzy - Onsdag 17 april 10:11

Ledsen mina vänner, men att rösta om juridisk könstillhörighet är bara larv i mina ögon. Det man röstar om är ifall en homosexuell ska få kryssa i  ett M eller K på diverse papper. Innebär också de får gå på toaletten för kvinnor fast de fysisk är mä...

Av Pink Ozzy - Onsdag 17 april 09:10

Nu har Skyttedal och Emanuel bildat Folklistan. Ett parti utan ideologi. Däremot har de en enda tanke och det är att få så mycket pengar som det bara går från statskassan, d v s dina skattepengar. Försett antal år sedan roffade t ex Emanuel åt sig fl...

Av Pink Ozzy - Tisdag 16 april 09:02

God morgon vänner till en sen vår. Känns inte då spännande att gå ut. Jag har bestämt mig att gå ut 1-3 timmar om dan och arbeta med blommor, rabatter, trädgårdslandet eller något annat som behöver göras på tomten. Om jag kan vill säga. Just nu går i...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards