Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Pink Ozzy - 7 januari 2010 16:25

Var just ute en sväng på byn. Tänkte sätta lite fart på fläsket. Vart jag än tittade såg jag hur fantastiskt bra vi har det i vår by.

I vår by bor det folk som får parkera på vilken sida de vill, även när det är datumparkering. Här får vi även parkera på vändplan och för nära infarter och korsningar. Inte heller behöver vi som går ha reflexer. Speciellt inte om du har svarta kläder. Har du en mörk barnvagn så är det ju än bättre, för du kan du skjuta den framför dig när du ska gå över gatan. På så sätt slipper du ju själv ta första smällen.

Högerregeln eller rondellkörning tycker de flesta också är larvig. Först till kvarn gäller. Så enkelt är det.

Hundar behöver man inte heller ha i koppel. De får springa fritt, vilket för övrigt också katter får göra. Speciellt katter får springa dygnet om till alla grannars "glädje". Speciellt de som springer sent på våren när man fått ner frön i landet, så kommer de och hjälper till med spridningen av fröna genom att krafsa runt i landen. För att återgå till hundar så behöver man nu på vintern inte heller ta upp hundskiten. Det snöar ju över om någon dag och då är det ju ingen som ser skiten. 

Ja är man under 40 behöver man inte heller bära tuggummipapper, burkar mm till papperskorgen. Det släpper man bara rakt ner där man står.

Är det sedan full i de containrar för återvinning så ställer man det bara utanför. Om det nu skulle finnas plats så slänger man bara in det i närmaste container. Nu på vintern så tycker vi också att det är onödig att stänga av motorn när vi lägger grejer i återvinningen utan låter bilen lugnt gå under tiden vi slänger skräpet. Kommunen tömmer sedan containrarna och någon liten Nisse sorterar åt oss.Några minuter mer eller mindre med avgaser spelar väl ingen roll. 

Tänk så bra vi har det i vår by. Hur är det hos dig?


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards