Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Insemination för ensamstående kvinnor

Av Pink Ozzy - 28 februari 2012 10:46

Nu ska Alliansen ( utom KD ) gå vidare med frågan om insemination för ensamstående kvinnor. Själv är jag faktiskt väldigt tveksam även om jag långt ifrån tillhör KD. Har vi inte tillräckligt med barn som bara har en förälder av olika anledningar? Är det dessutom inte att diskriminera männen som inte har möjligheten att insemineras? Och hur blir det för barnet när det växer upp? Ska inte barnet ha rätt att få veta vem som är pappan? Själv skulle jag vilja det. Dessutom finns det mängder av barn som saknar föräldrar, så det går ju bra att adoptera. Det kan ju dessutom både män och kvinnor. Nej, så jag tycker nog att det inte borde vara tillåtet med insemination för ensamstående kvinnor. Så jag hoppas det inte går igenom. Men sen har vi ju en liten hake i det hela. Det är ju förbjudet med införsel av knark till Sverige. Det är även förbjudet att bruka varan. Det är även förbjudet att inseminera ensamstående i Sverige. Nu åker de utomlands för att få inseminationen utförd. Kallas det då för smuggling när de återvänder till Sverige? Och eftersom det är förbjudet i Sverige så är det ju de facto ett lagbrott. Har de då rätt till barnbidrag mm? Har Alliansen tänkt på detta när de nu tänker ta upp frågan igen?

 
 
Gubbfan

Gubbfan

29 februari 2012 19:03

Tydligen ett problem för KD.
De har ju i o f fastnat i underlivsfrågor, så man kan ju inte vara förvånad.
Fast jag undrar också hur man skall hantera frågan om det nu inte är lagligt med insemination av ensamstående i Sverige, hur hanterar man det hela om kvinnan fixar det "på naturlig väg" men har kommit överens med "donatorn" att det inte har skett eller hon påstår sig ha varit så onykter att hon inte kunde skilja på de minst 50 karlar som var på henne eller någon annan lögn för att slippa resa ner till Danmark och betala för det hela.
För grejen är ju den att det behövs ju inte så många karlar för att människosläktet skall fortleva. Och det är ju en kunskap som besvärar folket (läs gubbarna) inom KrisDemokraterna.

Att sedan det gjorts till en stor och viktig fråga beror väl på det gamla vanliga. Här gäller det att dra intresset från viktigare saker.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

1 mars 2012 10:02

Jag försöker bara se det ur barnets synvinkel. Den får aldrig veta vems pappan är. Nästan lika illa som att morsan stack med oss från farsan när jag var 6 och har således inte fått sett honom sedan dess. Han dog på 70-talet och det hela smärtar mig mer och mer för varje månad som jag lever.

 
Gubbfan

Gubbfan

5 mars 2012 22:51

Barnets synvinkel är nog något som makthavarna inte, och ofta inte barnens föräldrar heller, bryr sig om.
Antar att det skulle se ut på annat sätt i t ex skolvärlden om de tog hänsyn till hur barnen mår.
På något skumt sätt tycks barn ha blivit en rättighet för kvinnor.
Någon slags mänsklig rättighet.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

6 mars 2012 09:34

Ja, på något sätt tror sig tjejer klara av barn bättre. I vissa fall stämmer det säkert, men i andra fall är män lika kapabla. Personligen anser jag att det är OK att adoptera, men att barnet alltid ska ha rätt att få veta vem som är de biologiska föräldrarna. Annars kan det bli väldiga trauman efteråt när barnet växer eller har växt upp.
Det ska inte insemineras eller adopteras barn bara för att vi vuxna vill ha något att gulla med som ett litet husdjur.

 
Malin

Malin

8 mars 2012 16:03

tanken med lagändringen är att barnen ska få veta vem donatorn är vid mogen ålder. Alltså är det inte meningen att det ska vara någon anonym donator. :)

http://modeliicious.blogg.se

Pink Ozzy

11 mars 2012 10:31

OM det är så, så är det bra. Däremot förstår jag inte att kvinnor ska förbehållas denna "rätt" att skaffa barn. Jag kan inte förklara det riktigt, men det stör mig. Kanske är det bara manlig avundsjuka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Söndag 28 april 11:07

The Villages har byggts upp i Florida och är endast  tillåtet för folk över 55. De festar nästan varje kväll, träffar en varaktig eller tillfällig partner och har kul. På torget spelas det gamla godingar. Öl, drinkar och gonnoré flödar hej vilt.  ...

Av Pink Ozzy - Söndag 28 april 08:37

Ja detta väder. Tittar jag ut skiner solen. Lyssnar jag på radio ska det dock snart regna. Men man ska ju vila den sjunde, så jag får väl göra som herren säger. Spelar ju ingen roll vad jag än gör i år, fröna gror otroligt dåligt ändå. Jag skulle n...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 10:35

Lorena Delgado Vargas en kvinnlig riksdagskvinna från vänsterpartiet får inte bära en palestinasjal i riksdagen. Detta är Sverige 2024. Man får enligt talmannen inte bära något annat än sina partinålar. Så herr Talman. När blev en nål med en svensk...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 09:51

Nu lånar folk som aldrig för för konsumtion. D v s för annat än bostad dom man fortfarande lånar lite pengar till. För står dom inte att det dom lånar ska betalas tillbaka.... Med hög ränta? Jag vet att många tycker att det är svårt med ränteberäkn...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 09:40

Om vi tar X, Instagram,  Facebook m fl är nog Instagram den klart bästa. Vilja fantastiska människor med olika färdigheter det finns på vår jord.  Bl a en tjej som nu är 8 år och har perfekt gehör. Hon lyssnar på en låt och efter en kort stund kan ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards