Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Pink Ozzy - 9 maj 2012 10:49

Grekland är rena Ebberöds bank. Ingen vill betala skatt, allt ska betalas svart, man vill gå i pension vid 55 och en massa andra saker som de anser bra för dom själva. I själva verket stjälper dom sig ännu längre ner i ett mycket farligt ekonomiskt djup som riskerar att dra ner oss andra länder också. 

För att försöka råda bot på eländet höll man nu val i Grekland. Vad blev resultatet? Jo de partier som var EMOT stöd från EU fick fler röster. Hur fan har de tänkt sig att det hela ska lösa sig då? Nu kommer det ena partiet efter det andra att försöka bilda regering. Troligen utan att lyckas. Så då blir det nyval och kostnaderna för landet bara ökar ännu mer.

Mest framåt gick det invandrarfientliga partiet i Grekland. Jag kan förstå dom till viss del. Så fort man är där så är det folk från andra länder som städar och arbetar på restauranger. Om grekerna själva vill ta dessa jobb till de låga löner utlänningarna får vet jag inte, men kan inte tro det. Detta skulle i s f innebära en enorm kostnadsökning att ta in greker i turistvärlden ( d v s restauranger och hotell ) så att turisterna kanske väljer andra resmål. Turism är ju den egentliga enda riktiga inkomsten man har förutom någon enstaka ost och olivförsäljning.

Och då står man på Status Q igen. Verkar lite som moment 22 just nu för grekerna. Frågan är om, hur och när de löser problemet? 

Av Pink Ozzy - 9 maj 2012 09:46

Jag är i grunden invandrarvänlig ända in i själen. Men även för mig finns det gränser. Det finns statistik på hur många som sitter i våra fängelser, var de kommer ifrån, vad de gjort o s v. Det visar sig att invandrare från vissa länder är överrepresenterade på våra fängelser. DET HÅLLER INTE!

Vi måste nog se över vårt rättsystem och vår invandrarpolitik en del. Allt snack från SD om s k "massinvandring" skiter jag fullt och fast i. Jag sympatiserar inte med SD. Men jag sympatiserar med alla dessa kvinnor som råkar ut för hedersmord, tvångsgifte, våldtäkter mm.

Jag anser att varje invandrare ska få ut ett dokument skrivet på svenska, engelska och hans eget språk som klart talar om att vi INTE ACCEPTERAR

  • Hedersmord
  • Våldtäkter med kvinnor oavsedd nationalitet
  • Våld mot kvinnor
  • Tvångsgifte
  • Mord
  • Dråp
  • Grovt rån
  • Utpressning med hot om mord, skadegörelse mm

I dokumentet ska det klart framgå vilka följder ett sådant brått kommer att få. Detta dokument ska undertecknas och arkiveras. 

Resultatet av någon sådan handling ska i så fall resultera i fängelse och därefter ALLTID utvisning till hemlandet. Detta ska dessutom inte bara gälla dom själva utom även den närmaste familjekretsen, d v s fru/man, son, dotter, mor- och farföräldrar. Endast i ett fåtal fall ska familjen få vara kvar. I vissa fall kan man komma överens med hemlandet om att avtjäna straffet där. Det ska dock vara säkert att de inte släpps. Om det däremot skulle vara så att detta land har dödsstraff på t ex våldtäkter så är det hans bekymmer inte vårt. 

Anledningen till mitt hårda ställningstagande är att det ofta är ett beslut som har fattats av familjen, men en i familjen utses "att hålla i yxan".  Det innebär i mina ögon att de är precis lika skyldiga som mördaren/våldtäktsmannen/mm själv. 

Vi kan inte ha det på detta sätt längre. Vi måste komma från det allt grövre våld mot kvinnorna.


Nu kanske du tror att jag undantar svenska medborgare. Å nej, de ska också få hårdast möjliga domar och dessutom så ska de inte få komma till speciella fängelser utan de ska släppas in på alla Sveriges fängelse. Speciellt Hall och Kumla och liknande anstalter där buset tar hand om dessa kvinnoskändare på ett "lämpligt" sätt.


OBSERVERA! att jag INTE är invandrarfientlig utan tvärtom älskar det mångkulturella. Men jag hatar våld och speciellt våld mot kvinnor och vill därför få hårdast möjliga straff mot detta slödder.  

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards