Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

Sommar, sommar, sommar = Anja rules

Av Pink Ozzy - 18 juli 2012 09:48

Har laddat ner ett antal sommarprogram på min IPod som jag nu lyssnar av. Jag har bara laddat ner de som JAG tycker kan vara av intresse att lyssna på. Så det blev ca 25 st från 2010 och framåt.

Kan redan nu säga att Anja Pärsons sommarprogram var fantastiskt. Det som var lite tveksamt var att hon läste innantill, vilket förtog lite av själva storyn och trovärdigheten. Men hon sa som det var och tackade de som visste och så var det bra med det. Hoppas hon nu får leva ett mer vanligt liv som hon själv vill. Men skvallerpressen kan väl troligen inte låta bli skitsnacket framöver.

Även Sven Nylander hade ett mycket bra program där han talade om hela kokainaffären han var inblandat i. Inga ursäkter utan för första gången hörde jag honom berätta utan undanglidningar.

Jag ska skriva om en till. Torsten Flink! Vad fan hade han där att göra? Ett enda stort svammel. Verkade som han helt saknade manus och fortfarande var hög på sina heriontabletter. Att radion släpper igenom sån´t skit fattar jag inte. Själv blir det nog Sjöberg idag. Han var med i sommar för något år sedan och jag spelade in det på SR´s hemsida i veckan.

Passa på du också och ladda ner gamla sommarprogram. Ett av tidernas bästa var det som David Lega hade kring 1985 eller 1986. Ja, du vet han utan armar och ben. DET var ett sommarprogram det.


 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

18 juli 2012 15:21

Du är rolig du. Anja läste innantill och Flink hade inget manus., Somliga blir aldrig nöjda ;-)

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

19 juli 2012 12:57

Jo, vad jag menade var att det saknades inlevelse i Anjas program. Flink däremot var ju bara trams.

 
David Lega

David Lega

19 juli 2012 12:45

Tack för berömmet!
Det var år 2000 :-)
/David

http://ctmb

 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

20 juli 2012 13:12

Var ju tvungen att lyssna på Flink när du skriver så där... Lyssnade du på hela? Har du kanske åsikter om honom sedan tidigare... Tyckte det var intressant emellanåt...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

21 juli 2012 10:34

Tvärtom. Tyckte faktiskt att hans låt i melodifestivalen växte och har också lyssnat på fler låtar sedan dess. Trodde att han äntligen var på rätt väg, men det verkar tyvärr inte så.

 
pinkozzy

pinkozzy

21 juli 2012 10:32

Du har rätt David. Man "hänger upp" saker på olika händelser. 1985 eller 86 så gjorde vi om köket första gången. Då var det Band Aid som gick på TV. År 2000 gjorde vi om köket igen och då var du på radion. Arbetet avstannade mer och mer och till slut satt frugan och jag och bara lyssnade bland all målarfärg och tapeter. Har sen också köpt en bok om dig. Du är en härlig kille. Jag har både armar och ben och väger betydligt mer än du, men du är betydlig starkare än jag ändå....

http://pinkozzy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Fredag 19 april 11:16

Stockholms landshövding har tydligen en mycket dålig ledarstil och arbetsmetoder. Vore nog bättre för regeringen att byta ut henne till en mer folklig ledare.  Det går inte att ha en dokmatisk landshövding som kör efter egna regler.  Jag har pers...

Av Pink Ozzy - Fredag 19 april 08:29

Det har precis varit en omröstning om juridisk könstillhörighet i riksdagen. Som det oftast är så har en del personer inom ett parti olika åsikter men röstar som partitionen vill. Men det är ju helt fel. Man är inröstat av sina väljare på sina egna f...

Av Pink Ozzy - Fredag 19 april 08:01

En kvinna har anmält sin man för våld. Rättegången skulle ha hållits för några veckor sedan, men kvinnan dök aldrig upp. Nu, 3 veckor senare har hon hittats död. Hennes man har mördat henne.  Hur sjuk går man bli? Varför har vi ingen lag som gör de...

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 17:19

Jag har ju ingen aning hur länge jag lever med cancer i magen samt en massa andra småsaker i kroppen, så vi lever livet lite. Så nu har vi bokat Smådalarö Gård och spa. I början på veckan var vi ju på Yasuragi vilket ju inte var så som det en gång va...

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 08:45

Mellan 1985 och 2000 åkte jag 1-2 gånger varje vinter till fjällen med familjen. Julen var given, men även vissa år i mars. Över 60 mil på hala och snöiga vägar. En gång fick jag en ordentlig sladd 3 mil hemifrån. Hade jag fått möte i denna kurva had...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards