Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

Äntligen, Angeles Bermudez-Svankvist SKA BORT !

Av Pink Ozzy - 25 augusti 2013 10:05

Äntligen är det fler personer än jag som vill ha bort arbetsförmedlingens GD Angeles Bermudez-Svankvist. En kärring ( ja, hon ÄR det ) som utnyttjar sin makt på det grövsta på ett totalt felaktigt sätt. Den ENDE som tjänat på att hon varit generaldirektör är hon själv.

Vad har då kärringen gjort? Ja, nu menar jag inte något nyttigt, för så är ju inte fallet. Men i övrigt?

  • Ringt och surfat på sin mobil för över 300.000 under 2 utlandsresor. Hur fan går det till? Och vad har hon surfat? Det är ju en helt sjuk siffra. Jag hade under flera år tjänstemobil och den kostade väl företaget ca 100-300:-/månad, beroende på var jag befann mig. Numera kostar mitt abonnemang under 200:-/mån.
  • Skulle på en tvådagarskonferens i Kalifornien men stannade en vecka på oss skattebetalarnas bekostnad. Trodde hon!. Hon fick senare backning och fick betala tillbaka en del av kostnaden.
  • Hon tog med sig familjen på en del av sina utlandsresor. Enligt utsagor, för att hon jobbar så mycket och att detta är en chans att få se sin familj. Men hallå ! Visste hon inte om vad hon gav sig in på?
  • Dessutom ställer jag mig frågan till varför ett chef för Arbetsförmedlingen måste resa till alla dessa länder i s f att se till att den egna verksamheten funkar? 18 juni 2012: Danmark, 20-29 juni 2012: Sydkorea, 5-6 september 2012: Belgien, 11-23 oktober 2012: Dominikanska republiken, 13-17 november 2012: Benin, 28 januari 2013: Tyskland, 19-22 februari 2013: USA, 8-9 mars 2013: Tyskland, 13 mars 2013: Tyskland, 15-23 mars 2013: USA, 29-30 maj 2013: Turkiet, 5-8 juni 2013: Frankrike, 20-21 Juni 2013: Irland, Ospecificerat datum: Tyskland, 12-21 augusti 2013: Taiwan och Kina, Källa: Arbetsförmedlingen
  • På vilket sätt ger oss arbetslösa detta resande fler jobb? Vad har Sydkorea, Benim, Dominikanska republiken, Turkiet, Taiwan och Kina ( för att ge några exempel) som inte vi har, vad det gäller arbeten och arbetsförhållanden?
  • Fick jobbet av S-O Littorin efter att fått sparken från ett arbete i Södertälje innan hon ens tillträtt detta.
  • Har 142.400:-/mån, vilket är den nästhögsta lön en chef, utsedd av regeringen, fått.
  • Hon vägrar att avgå utan säger i ett uttalande ”business as usual”. M a o så kommer hon även i fortsättningen att ringa och porr surfa för 100.000-tals kronor, och resa upp skattebetalarnas pengar.

Så nu är frågan hur fort de kan ge henne en stor spark i röven? Tyvärr är det ju så att hon har ett förordnande som sträcker sig ett år till. Innebär att hon uppbringar si så där 1,5 miljoner till. Vi får väl hoppas att hon inte har någon fallskärm och inte får något jobb mer framöver.

Men känner jag juvelerna i regeringen rätt så lär hon väl bli landshövding eller ambassadör någonstans inom 2 år. Fy fan så det är i maktens boningar.

 
 
Gubbfan

Gubbfan

25 augusti 2013 23:52

Det känns som om det var dags att kicka henne så att folk för ett ögonblick glömde vad man har givit för uppdrag till arbetsförmedlingen.
Antagligen ett omöjligt jobb.
Så hon passade nog in i det hela när hon fick jobbet.
I en tidning förekommer en serie som heter Ernie, tror jag.
Där förekommer en herrklubb efter amerikansk modell.
Den heter Piraya-klubben och består av en massa små-halvkriminella typer.
Regeringen med närmaste omgivning känns som just den klubben.
Alla har för ögonen att sno åt sig så mycket som möjligt.
Va, göra ett hederligt jobb?
Men Gud så jobbigt!

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

26 augusti 2013 15:21

Jag blir bara så arg. Hör till dom som drar sig runt på ca 10000:- netto genom att jobba hårt på en skola. Genom att man är i FAS3 så ska AF från september ha in en rapport varje månad som visar vad man gjort under månaden och vilka jobb man sökt mm. Då blir man ju djävligt arg när man ser hur deras egna chef beter sig. Jag gör nog fan rätt för mig, men gjorde hon? Tack och lov fick hon sparken. Tyvärr får hon dock ha kvar sin lön och ett skrivbord på regeringskansliet. Skicka henne och söka jobb som vanligt folk istället.

 
Gubbfan

Gubbfan

26 augusti 2013 16:51

Det värsta är att hon antagligen fick jobb på direkten hos någon likasinnad skurk.
Det finns alldeles för många halvkriminella påvar runt om i landet

Angående påvar och sånt folk: Du glömmer väl inte att gå och rösta den 15:e?
Va?
Rösta?
Ja!
Det är kyrkoval 15 september 2013
Ni som får rösta då, kanske skall kolla upp hur det fungerar med pengar, personalpolitik osv hos den "andliga" världen
Och lägga er röst på de som förespråkar anständiga anställningsförhållanden hos den arbetsgivaren

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

28 augusti 2013 12:52

Älskar dig. Men rösta får jag inte. Är inte med i nån kyrka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 14:37

Dogge Doggelito hande tydligen sex när han var ca 7-8 och tjejen 15 år. Det berättade han i nåt forum och direkt kommer PK-maffian. Lasse Holm har t ex brutit med Dogge så han får inte vara med i Dobido i sommar. Då ska jag vara jävlig tillbaka och i...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:49

Köper du påskmat eller lever du som vanligt? Själv har vi det nästan som vanligt. Långfredagen äter vi bara Jansson och ägg. Lördag är vi bjudna på påskmat/födelsedag. Söndag och måndag tar vi lite påskmat, men inga mängder. Det var roligare ned ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:31

Såg på Rapport igår hur många kvinnor som dödas av sina män. Jag blir så förbannad och samtidigt sorgsen. Ofta är kvinnorna dessutom gravida. Jag fattar inte hur dessa män tänker, om de ens tänker.  Jag tycker nog att straffen bör göras om. Samtidi...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:58


Eftersom många inte kommer att ha tid med mobil, platta eller dator önskar jag er redan en GLAD PÅSK!          ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:53

Det är av någon anledning skillnad mellan Facebook och bloggen. Hag går väldigt sällan kommentarer på bloggen men dagligen på Facebook. OK, det är lite skillnad i innehållet. Det blir lätt lite roliga bilder på Facebook medan det på bloggen oftast är...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards