Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 21 september 2013

Famlijeproblem

Av Pink Ozzy - 21 september 2013 10:32

Egentligen vill jag inte skriva det här och egentligen vill jag inte skriva överhuvudtaget idag. Men jag försöker.

Orsaken är detta djävla Facebook ( som jag för övrigt funderar på att gå ur ). En av mina mågar går där ut och försöker skaffa sig sympatier MOT sin egen fru. Han säger sig vantrivas i det hus han bor i och även på vår trevliga ort. Det gör att han skriver saker som får mig att gå i taket. Ja, inte att han vantrivs i huset och placeringen i sig, utan att han tjatar och tjatar så att min dotter till slut kanske ger efter.

Inte så att jag missunnar henne eller honom att på på annat håll. Nej, det är bara sättet han gör det på. Måttet rågades när han för några dagar sedan skrev att han kände sig lurad av henne och att hon för ca 8 år sedan hade lovat henne att flytta till annan ort. På den orten har han sin mamma och några få vänner. Men jobb, som förutsätter en flytt, har han inte sökt. Tvärtom så jobbar han längre och längre bort åt ANDRA hållet.

Eller är han ute efter att bo som sina föräldrar, som säger sig vara gifta. Lite konstigt när den ene bor ca 20-30 mil från den andre och de träffas bara ibland. Särbo kan man ju vara om man träffas, men det känns lite konstigt att starta ett särboförhållande efter många års äktenskap och stora barn.

Men personligen anser jag att han är ganska omogen i en del frågor. Andra saker är han djävligt duktig på. Han snickrar t ex fantastiskt bra fast det inte är hans yrke. Han sköter även sitt jobb bra.

Så jag kan ju inte klaga på just detta.

Men det är detta djävla drömmande om hus med stor tomt och närmare sina få vänner. O s v.

Nu har jag bjudit in dom i dag för att diskutera detta. Får se vad som kommer ut av det.

Men som sagt. Jag har inget emot att dom flyttar där BÅDA vill bo. Men jag hatar detta tjatande.

Jo en sak till. I konversationen på Fb lade sig han syster plötsligt i och ansåg att man visst ska förverkliga sina drömmar. Det är ju perfekt att en ensamstående kvinna med barn kan uttala sig i fråga. Var det kanske hennes dröm att skaffa barn och sedan flytta isär.

Så, nu förstår du att jag är lite nedslagen idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 14:37

Dogge Doggelito hande tydligen sex när han var ca 7-8 och tjejen 15 år. Det berättade han i nåt forum och direkt kommer PK-maffian. Lasse Holm har t ex brutit med Dogge så han får inte vara med i Dobido i sommar. Då ska jag vara jävlig tillbaka och i...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:49

Köper du påskmat eller lever du som vanligt? Själv har vi det nästan som vanligt. Långfredagen äter vi bara Jansson och ägg. Lördag är vi bjudna på påskmat/födelsedag. Söndag och måndag tar vi lite påskmat, men inga mängder. Det var roligare ned ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:31

Såg på Rapport igår hur många kvinnor som dödas av sina män. Jag blir så förbannad och samtidigt sorgsen. Ofta är kvinnorna dessutom gravida. Jag fattar inte hur dessa män tänker, om de ens tänker.  Jag tycker nog att straffen bör göras om. Samtidi...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:58


Eftersom många inte kommer att ha tid med mobil, platta eller dator önskar jag er redan en GLAD PÅSK!          ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:53

Det är av någon anledning skillnad mellan Facebook och bloggen. Hag går väldigt sällan kommentarer på bloggen men dagligen på Facebook. OK, det är lite skillnad i innehållet. Det blir lätt lite roliga bilder på Facebook medan det på bloggen oftast är...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards