Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Pink Ozzy - 2 februari 2013 14:14

Nu ska topparna i Telia Sonera bort. Detta kostar aktie­ägarna nästan 200 miljoner kronor, visar DN:s genomgång. Ägarna är förutom staten även många småsparare. Topparna har fått de guldkantade ersättningarna trots att de inte har skött jobbet.                                           
    

Någon timme efter att advokaten Biörn Riese presenterat sin rapport i fredags om Telia Soneras mutmisstänkta affärer i Uzbekistan gick kvasten. Lars Nyberg valde att avgå och ägarna gjorde klart att det blir betydande förändringar i styrelsen.

Biörn Riese riktar i sin utredning tung kritik mot styrelserna som satt under åren 2007 till 2011, tre koncernchefer och de projektgrupper som varit inblandade i de mutmisstänkta affärerna i Uzbekistan. Okritisk hållning och bristfällig hantering när affärerna gjordes, lyder kritiken. I praktiken innebär det att de inte skött sitt jobb korrekt. Och för att de misskött sig får de nästan 200 mille, varav VD ensam får ca 46-48 miljoner. Stackarn. Inget jobb. Gäller inte A-kassans regler om ett tak på 18500:-/mån som för alla andra, som dessutom oftast har skött sina jobb.

Det här är fan i mig skandal. Här pratar alliansen med Borg i spetsen om hur illa de säger sig tycka om diverse fallskärmar och så bidrar de själva i att dela ut miljoner till folk som inte förtjänar det. Vore kanske på plats att också Alliansregeringen avgick eftersom de inte lever som de lär. Samma regering som säger sig ha varnat bankerna för att öka sina vinster. Samma banker har nu betydligt större vinster än tidigare. Vad gör Borg, Reinfeldt m fl? Inte ett skit. Absolut inget. Det enda som händer är att bankchefter får högre bonusar. Hade de däremot misskött sina arbeten hade de fått en fin fallskärm av regeringsvännerna. Det är ta mig fan inte sant. Eller ju, tyvärr är det ju det.



( Texten delvis tagen ur DN )

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards