Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Pink Ozzy - 21 april 2013 10:01

En person har vunnit 237 miljoner på Lotto. Personen satte tydligen 100:- Själv spelade jag och en kompis i dryga 20 år innan han sorligt dog. Vi spelade en kupong varje vecka och efteråt visade det sig att vi bidragit med ca 32000:- till stadskassan och andra vinnare.

Nåja, det var inte det vi skulle prata om utan om dess 237 miljoner kronor.

Jag har funderat lite över vad jag skulle göra med dom, även om det är omöjligt eftersom jag på sin höjd köper 1-2 trisslotter per år.

Men endå. Vad skulle jag behöva? En ny bil, ett hus som passar oss 2 vid en sjö eller i skärgården. Inte ett slott, men sådär 100-150 kvadrat så det inte behöver städas så mycket. Inglasad altan med värme. En bastu direkt vid sjön. Sedan 1 miljon för varje år jag tror mig, och hoppas leva till. M a o ca 25-30 år.

Sådär, vad blir det?

Bil: 250.000:-

Hus: 25 miljoner

1 miljon/år: 25 miljoner som till stor del skulle gå till resor.

Det blir med andra ord max 50 mille.

Vad gör man då med resten? Jo jag har 5, snart 6 barnbarn och 3 barn med familj samt en fru som med all säkerhet kommer att överleva mig.

Jag har ju 187 mille kvar !

OK, Jag skulle ge mina barn och barnbarn 10 miljoner var, om de vill ha så mycket. Det blir max 90 miljoner. Då klarar de sig och kan göra vad de vill med pengarna.

Resten, d v s ca 100-ca 125 miljoner skulle gå till följande: Den som skjuter Nordkoreas ledare skulle få 25 miljoner och resten till annan välgörenhet, som t ex Nordkoreas folk. Eller varför inte till svenska barn som far illa, t ex p g a dåliga hemförhållande.

Men du ser, det är inte svårt att göra av med pengarna om man vill.

237 miljoner är mycket pengar, som jag aldrig kommer att få se. Jag hoppas bara att personen är smart nog och gör något liknande med pengarna.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards