Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Pink Ozzy - 15 juli 2013 09:53

Jag tillhör nog idrottsdårarna. Satt igår och tittade hela Tour de France och sedan EM-matchen Island - Tyskland.

Vad händer då? Jo man får höra att en av mina favoriter Tyson Gay dopat sig - men skyller på andra.

Sedan kommer nyheten att Asafa Powel dopat sig - men skyller på andra.

Sherone Simpson är näste person som visar sig vara dopad - men skyller på andra.

Powel är 28, Gay 30 och Simpson 30. Vem fan vill inbilla mig att folk kring de 30 fortfarande ligger på topp på 100 meter.

För någon månad sedan åkte Veronica Campbell-Brown fast för doping - jag vet inte, men hon skyller väl också på andra.

Andra idrotter ska namnges inom kort. Kan Bolt vara en av dom? I så fall är 100 meter DÖD för lång tid framöver.

En hel drös med turkar har testats positiva vilket gör att hela det turkiska landslaget kanske slängs ut från VM och OS.

Nu väntar jag bara med spänning på att det också visar sig att Bolt är dopad. Inget förvånar mig längre. Och vem tror att Carl Lewis var ren? Inte jag. Men det är min privata åsikt.

Vilka är helt rena? Nja, det beror ju på vart man sätter gränsen. Mara på mitt gym slänger de ungar i sig mängder av proteiner, vilket har visat sig vara farligt. Vad gör man när man ligger ett eller flera steg högre och bättre? Vad gör man i världseliten där miljoner står på spel? Man dopar sig.

Turkarna hotas att slängas ut. Kanske lika bra att slänga ut Jamaica också.





Av Pink Ozzy - 15 juli 2013 09:21

Nja, så långt efter är de ju inte. det diskriminerande att man ritat en kvinna med barnvagn på de extra breda familjeparkeringarna och krävde en ändring! En ändring till vad? Man+kille+fru+tjej? Nej det går ju inte för då blir ju homosexuella, tranvestiter och lesbiska sura. Så då får vi lägga till 2 män+ 2 barn ( OBS könlösa ) + 2 kvinnor + 2 barn ( OBS könlösa).

Så nu har EU beslutat, eller i varje fall borde, att alla röda och gröna gubbar, alla vägskyltar samt alla markeringar på familjeparkeringar ska kompletteras. Ja, skyltarna kommer att bli stora och skymma sikten, men va fan gör man inte för jämställdheten?

Kan t o m visa ett foto från Kroatien. DÄR kan man snacka om diskriminering.



 

Jag har för övrigt klassat detta inlägg under "könsroller" och "humor". Men är det kul eller bara tragiskt?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards