Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 25 mars 2015

Märkliga nätföreteelser

Av Pink Ozzy - 25 mars 2015 10:55

Kollar man lite runt på diverse facebooksidor så blir man lite fundersam. Jag gillar och går med i sidor jag gillar. Som t ex mitt lag, mina intressen o s v. Det som då visar sig är att folk som håller på andra lag går med där bara för att skriva sjuka kommentarer. Det är lite som Trolljägarna på TV. Det tycks finnas så mycket hatiska sjuka personer ute på nätet så man verkligen väntar på en kraftfull lagstiftning.

Jag är FÖR det fria ordet. Jag är också FÖR att man ska kunna föra en diskussion. Ansikte mot ansikte eller via nätet. Men på nätet dyker det upp ett antal helt sjuka människor som har fått en idé eller åsikt i huvudet där grunden är att bara skriva skit om någon/ra. I regel används även en massa könsord eller svordomar av annat slag. Hot och liknande förekommer likaså.

I mina ögon är detta ganska fega människor med lågt IQ, eftersom ordförrådet tycks vara begränsat till fitta, kuk, skit och liknande och där intaget av konstruktiv kritik eller ifrågasättande är starkt begränsat.

Se bara Trolljägarna igår. En kvinna var 55år och en man ca 60 ! ! ! ! Utöver detta en kille från Katrineholm som t o m var så korkad att han ville visa sin bild på TV Måste var kul att vara ”kändis” i Katrineholm nu. Men hallå ! ! ! Skaffa er ett liv. Gå ut. Ha kul med kompisar. Titta på Fotboll eller vad som helst. Men att trakassera andra, och då speciellt tjejer mellan 15 och 30 är ju  bara så djävla billigt.

Detsamma gäller det jag egentligen började dagens inlägg med. D v s att gå med i grupper där man inte hör hemma. Om jag vill veta något om t ex ett annat lag så kan jag självfallet gå in och bilda mig en uppfattning. Men att gå med bara för att skriva skit om dom som är i den gruppen fattar jag inte vitsen med. Det är bara såååååå sjukt och såååååå lågt.

Jag för gärna en diskussion med vem som helst på nätet. Jag är verkligen förespråkaren av det fria ordet och är inte alls vän av de politiker som hela tiden vill utesluta SD. Även om jag inte är SD:are ( långt ifrån ) så vill jag höra och bemöta deras åsikter. Men bara så längre de håller en normal diskussionston och där man är lyhörd för det de andra säger. Och som jag alltid sagt, har man inga bra motargument ( d v s INGEN propaganda ) så kanske det de säger inte är så fel. Man behöver ju inte vara så motvalls bara för att det är ett parti, lag eller grupp du inte sympatisera med.

För man bara diskussioner med folk i de egna leden så får man bara de svar man vill ha. Det gäller att lyssna på alla. Även om man kanske inte håller med. Jag pratar gärna med folk från andra partier, lag eller grupper utan för den skull tycka som dom hela tiden. Men en SUND debatt för ju saken framåt i rätt riktning. Skitsnack och dåliga kommentarer för det hela bara bakåt. Det Gör att mottagaren mår dåligt och även du som skriver mår mycket dåligt. Det märks så lätt av ordvalet och kunskapen i kommentarerna.

Så skärpning på nätet för ALLAS trevnad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 april 19:37

En stor andel kommuner vägrar ge tillstånd till vindkraft. Det kan i o f s vara OK. Men det ska kosta. Att säga att vi häruppe behöver inte elen, vi har redan vattenkraft. Det är ett rätt barnsligt och lågt sätt att försöker stoppa vindkraftverk. S...

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 april 09:48

Egentligen är det skrämmande hur folk kan utsätta sig för livsfarlig dopning i s f att hjälpa till att få stopp på eländet. Jag tänker just nu på 2 fall. Det ena är någon form av OS för dopade, även om de då inte får använda sig av orden Olympiska sp...

Av Pink Ozzy - Måndag 22 april 09:23

I dagens Aftonbladet läser jag om min förening Leksands IF dom jag hållit på sen 1967. När de vann SM-guld eller åkte ner. Det var alltid Leksand i mitt hjärta.  Men efter det jag läste idag får vi väl se om jag inte köper mig en Moradräkt istället...

Av Pink Ozzy - Söndag 21 april 17:01

Ett av mina barnbarn skulle på kalas. Hon fick skjuts av dom som höll i kalaset. Min dotter satt hemma och kollade hur dom åkte. Hon och barnbarnet har en app precis som resten av familjen så de alltid ser var dom befinner sig.  De såg också att fö...

Av Pink Ozzy - Söndag 21 april 10:27

På Kanarieöarna gror hatet mot turister. Vi åkte minst en vecka per år mellan år 1999 och ca 2020. Vi besökte de flesta öarna många gånger. Men nu vill de inte ha oss längre. Turisterna använder för mycket vatten, skitar ner på ön och trissar upp hus...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards