Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 juli 2015

Av Pink Ozzy - 9 juli 2015 15:33

Föjde just ett antal kommentarer på Facebook. Någon skrev att en etta kostade 46000:- per månad för att hysa en flykting i Sverige. Samtidigt beklagade han/hon/hen sig över att det var beklagligt att defick kosta, men att äldrevården inte fick kosta något.

Till den okunnige kan sägas att äldreboendet varierar kraftigt, beroende på var du bor. Men någonstans mellan 370.000:- till 810.000:- per år. Med andra ord så kan äldrevården i den dyraste kommunen nästan kosta dubbelt så mycket som kostnaden för ett rum för en flykting.

Men generellt är jag emot att sätta kostnaderna mot varann eftersom det blir så fel. Behovet finns på båda sidor. Vi kan ju göra det ännu svårare och lägga till kostnaderna för skolbarn eller kostnaderna för någon som rökt och kanske t o m druckit mycket. Vad kostar inte en sådan person per månad?

Nej, ta in skatt så alla kan leva så gott man bör kunna förvänta sig. Det är enda lösningen.

Som det är nu så skor sig Bert Carlsson och andra på den bristfälliga flyktingpolitiken. Klart det blir dyrt. De kanske tar in 25 personer på ett boende. Innebär att de får en inkomst från staten på 1,150000:- per månad. Sen har de utgifter för diverse tvätt av lakan och diverse handläggning. o s v. Det är ingen dålig vinst Bert drar in om han t o m har ett antal sådana boenden. Men då skrev en av dessa facebooksanvändarna att hanbara gör det han får göra. Mer eller mindre så var det ju inte hans fel att han tog ut ockerhyror från Migrationsverket. OK, är det då flyktingens fel att Bert tar ut hutlösa hyror?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards