Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 december 2015

Av Pink Ozzy - 22 december 2015 13:18

Läste en otrolig siffra igår. Nästan 250 kvinnor har mördats.

Nej, inte i världen - I SVERIGE !

Till detta kan det troligen läggas 10.000-tals som blir slagna, våldtagna,sexuellt förolämpade mm varje år.


Tycker du att detta är normalt? Nej, kom inte nu och säg att det beror på invandring. Visserligen sker det även där, men det finns minst lika många skitstövlar med svensk pass och svenska gener generationer tillbaka. Det sspelar för övrigt ingen roll var "mannen" kommer ifrån. Mord är mord, sexövergrepp är sexövergrepp, o s v.


Dessutom får ju dessa svin sitta på särskilda anstalter ! De får ju inte sitta bland det " riktiga " buset eftersom de då kan bli både slagna och våldtagna. Hör du hur det låter? Man skyddar dom mot ådant de själva utsatt andra för. Fy fan.

Av Pink Ozzy - 22 december 2015 13:06

Har du kollat på årets julalender? Vad tycker du? Själv tycker jag att den är bra. Lite tillbakablickar på den td som varit är väl inte fel. Men tydligen har 19 skickat in klagåmål till SVT. Tolv hav desa skickades tydligen in redan FÖRE starten av julkalendern och ska tydligen handla något som Kakan sagt för flera år sedan??????

Resten av klagomålen ska tydligen gälla det faktum att barn drack öl i viss mån och att föräldrar rökte inne. Varför ska vi ta bort en del av vår kulturhistoria? Det VAR så tidigare. Hur det är nu bestämmer våra föräldrar. Och jag kan ju säga så mycket att det inte alltid är bättre än hur det var på t ex 60 eler 70-talet.

Men det är väl så att en del ska klaga hela tiden om allt. Nästa gång de ska visa en dokuentär om andra världskriget ska de byta ut gevär mot pistoler med knallpulver och de vidriga soppan de ofta fick äta i skyttegravarna ska bytas ut mot en trerätters. "Folket" har ansett att det inte är förenligt med dagens renliga och alltigenom klanderfria Sverige att visa att soldaterna hade det svårt och at de de facto SKÖT på varann. Dessutom ska cigaretter o l bytas ut mot lakritzpipor.

SÅ då blir väl alla nöja. Nåja, det strider visserligen mot historien, men va fan, folket ska ha det folket vill ha och så stoppar dom huvudet i sanden och ser inte hur vår omvärlde ser ut.

Av Pink Ozzy - 22 december 2015 12:49

En elev, som bär schal ( d v s ansiktet syns men inte håret )blev vän med mig på Facebook. Men bara för 2 dagar. Sen försvan hon. Anledningen?

I ett inlägg för några dagar sedan skrev jag att det var skönt att kvinnor i Saudiarabien äntligen fått rösträtt, men att det väl tar 100 år till innan de slipper den kvinnoförnedranden schalen och tillika burkan.

Men hallå ,jag tycker så. Jag TYCKER att dessa plagg är kvinnoförnedrande.

Dessutom fick vi en vikarie. även den med schal. Jg ville hälsa henne välkommen och sträkte fram handen. Men nejdå. Som en blixt la hon armarna i kors över bröstet och så säger hon att hon inte brukar ta i hand.

Nej, där går nog min gräns. Att inte hälsa på den hand som tagit emot dig och till viss del fött dig är i mina ögon ojuste och respektlöst. Sen må deras tro säga vad fan den vill. Här i Sverige hälsar vi med handen. Hur de gör i ett annat land är deras sak och något jag accepterar - DÄR.



Av Pink Ozzy - 22 december 2015 12:33

För mig har inte romer utgjort något större problem. Jag har tycket att om de vill itta där en hel dag och frysa aschlet av sig är det deras sak och vill någon ge något är det också deras sak. Men nu börjar jag bli lite ledsen i mössan.

För några dagar sedan ställde jag min cyckel intill en romsk kvinna. Jag hör henne prata. När hon ser mig så säger hon hej och fortsätter att prata. Jag skakar lite på huvudet i tron att hon kanske blivit tokig.

När jag kommer ut pratar hon fortfarande.

Idag cycklade jag dit igen, ställde ner cyckeln och där sitter hon IGEN. och hon pratar IGEN.

Jag går in och handlar och på vägen ut ger jag henne två klementiner.

Men se det gick inte. Hon lyfter sin bägare och vill ha pengar, inga frukter. När jag tittar frågandes på henne ser jag att det sitter en blue touth-öronsnäcka i ena örat. Så det hon hela tiden har gjort är att prata med någon annan ( tiggerska ? ) samtidigt som hon sitter här.

Dessutom åkte jag förbi Coop för några dagar sedan. Klockan var strax efter öppningsdags.Utanför vid ett bord satt ett antal romer som drack Cola, nyinköpt kaffe samt åt kakor och rökte varsin cigarett.

När man ser detta så undrar jag verkligen om pengarna hamnar där de ska.

Nej, jag ger inget mer till romer. Framöver blir det en oganisation som tar emot det dom får och inte är så kräsna så att klementiner inte duger längre.


Av Pink Ozzy - 22 december 2015 12:26

Har du också drabbats av Mirosofts nya betalpolicy? Jag köpte en dator för ett år sedan och fick en lapp med mig som jag kunde fylla i för att få ett fritt Officepaket. Jag läste väl inte allt så enormt noga ( vilket i sig är ovanligt för mig ), men ser nu vad jag skrivit på.

Fucking Microsoft SÄLJER inte OFFICE utan HYR UT det. Så nu vill de att jag pybtar ut med ca 7-900:-/år. Så djävlar sjukt.Anta att du har officepaketet ( eller någon framtida variant ) så lär du punka ut med ca 8000-10000:- på10 år...MINST:

Så djävlar sjukt har det blivit när ett bolag blivit FÖR stort oh får bestämma reglerna.

Men NEJ ! Jag skiter i officepaketet och kör med Open Office. Klarar mina och många andras behov alldeles förträffligt.

Känn er blåsta Microsoft !

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards