Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 oktober 2018

Av Pink Ozzy - 28 oktober 2018 18:16

Jair Bolsonaro kommer troligen vinna det brasilianska presidentvalet och snart sälla sig till Putin, Xi Jinping, Kim Jong-un och andra diktatorer. Bolsonaro förespråkar hårda tag mot HBTQ-personer, mörkhyade, kriminella o s v. Han tycker att om en kille börjar antyda att han är bög så ska man klappa till honom så han glömmer dom tankarna. Han har så stolliga, men farliga tankar att t o m Jimmie Åkesson ligger i lä.
Men nu har Brasilien det ganska knepigt (som Tyskland på 30-talet) så folket väljer någon de tror är Jesus (som Tyskland på 30-talet) . Oj vad de kommer att ångra sig.

Av Pink Ozzy - 28 oktober 2018 17:58

Först Kristensson och nu Löfvén. Vem sedan? Att inte Kristensson skulle lyckas visste jag från början. Liten man måste alltid hävda sig och kör därför mest med klackarna i backen. Det gjorde han redan i Strängnäs. Men efter Kristerssonfadäsen trodde jag partierna hade lärt sig något. Men icke. De står där som 8 idioter och drar åt varsitt håll. Om det nu är så viktigt att hålla i blocken tycker jag vi framöver bara har 2 partier att rösta på. Alternativt kan vi höja riksdagsspärren till 15%.
I morgon kommer nog Löfvén att lämna över ansvaret till talmannen.
Sedan tror jag faktiskt att Moderater, Krist"demokrater" och Sverige"demokrater" kommer att göra gemensam sak. Så då är det väl bara att vänta på kristallnatten.
Men för er som eventuellt inte är så hemma på det historiska och därför röstat på SD kan jag ju ge er en kort lektion. Kristallnatten kom den 9-10 november 1938 och riktade sig mot judar. Men redan ca 6 år tidigare började de bruna nazisterna tillfångata Jehovas vittnen och folk från andra samfund. Man gav sig även på det resande folket (i folkmun Zigenare) och HBTQ-personer som på den tiden nog mest kallades för Homosexuella. Att tillfångata judarna kom lite sakta därefter. Och egentligen var det ju inte själva "judegrejen" som störde. På 30-talet var Tyskland ett mycket fattigt folk. Då var Hitler smart och hetsade folket mot judarna. Judarna ägde hela eller delar av många banker och affärer. De har alltid varit duktiga affärsmän, vilket var en nagel i ögat på Hitler.
Men om vi nu släpper fram SD kommer det snart ännu fler bruna partier och om 2 val är de i total majoritet och då är det lite i senaste laget för övriga partier att hitta på något.
Då blir det upplopp och krig i Storstädernas förorter, för 1930-talet skiljer sig på en viktig punkt med nutid. Idag har vi ett IT-samhälle som invånare i Fittja, Rosengård och annorstädes kan minst lika bra som de bruna partierna.
Så sätt igång och bilda en regering över blockgränserna eller ge er av från riksdagshuset. Sandlådor finns ju även på andra platser.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards