Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 november 2018

Av Pink Ozzy - 4 november 2018 14:56

Vilken dag ! Solen skiner och alla i byn tycks vara ute för att insupa de sista solstrålarna som värmer. Jag bara längtar till våren. Visserligen älskar jag en ordentlig vit vinter, men det är ju i vår som man lever upp. De första frön sätts ner i början av februari och sen är ju trädgårdsåret igång. Det sås, gallras, görs, omplanteras, krattas, använder, klippa, trimmas, sätts ut, fejas, planeras och mycket annat.
Själv har jag stora ryggproblem numera och kan efter en hård arbetsdag inte röra mig dagen efter. Men jag bryr mig inte. Jag älskar min trädgård för mycket för att sluta. I bästa fall 10 år till. Sen är jag för gammal och ryggen kommer inte tillåta något annat än att vattna några krukor. Men den Dan den sorgen. Fram till dess ska jag njuta av både gamla och nya växter varje år. Bara njuta, varje dag, så länge jag bara orkar. Det finns ju trots allt tabletter.

Av Pink Ozzy - 4 november 2018 10:36

Teflon har funnits sedan slutet av 30-talet och patenterades av DuPont 1944. Mycket troligen hemlighöll man farorna utan körde bara på. Här gäller det pengar. Att människor föddes missbildade och djur i omgivningarna dog när de drack av vattnet i åarna brydde man sig först inte om. Enligt DuPont var ju teflon ofarligt. Men så är det inte. Värmer du upp teflon till 350 grader frigörs gifter som du andas in. Men det är inte det värsta. En ingrediens i Teflon hette tidigare C8. Nu har man gjort en del ändringar i specen och kallar det för Gen-X. Men det är fortfarande lika farligt, vilket innebär att om du släpper ner en droppe i en simbassäng på 50 meter så dör du !
Teflon finns inte bara i stekpannor. Nej, det finns i möbler, Gortex kläder och mycket annat. Giftet försvinner inte utan lagras i våra kroppar.
Man kan ju undra hur ett land som USA tillåter denna produkt och hur alla andra länder följer efter. Kanske därför 99% av alla människor har ämnen från teflon i sina kroppar. Genom åren har man nu erkänt att ämnet kan ge just missbildade barn, prostatacancer och 6 sjukdomar till. Jag ifrågasätter dock om detta är hela sanningen. Kan t ex Teflon biverkan till att så många numera får bokstavskombinationer som diagnos?
Polytetrapluroetan( ursäkta stavningen) , PTFE , kallas också för världen halaste produkt. Det är den som aldrig bryts ner utan bara ökar på vår jord.
Nu frågar jag mig, hur mycket tål en kropp?
Hur mycket till tål vår jord?
Vad gör våra partier för att dessa ämnen förbjuds?
Är det överhuvudtaget något parti som har det på sin agenda?
Under tiden som man diskuterar detta, vilket troligen handlar om årtionden, förgiftas vi sakta av kläder, möbler, stekpannor mm där teflon används. En av våra absolut största miljöbovar smyger kring oss och ingen lyfter ett finger.....

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards