Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 12 mars 2019

Emma Carlsson Löfdal får 10 miljoner

Av Pink Ozzy - 12 mars 2019 14:30

Liberale politikern Emma Carlsson Löfdahl har ställt till det för sig så till den milda grad att Liberalerna vill att hon lämnar sin riksdagsplats. Är du riktigt klok Jan Björklund? ECL hyr en bostad av sin man för 13000 i månaden. Vad jag förstår är detta fullt lagligt. Nåja, inte snyggt, men lagligt.
Men nu ligger ju liberalerna lite skrynklig till i opinionsmätningarna och vill då inte ha någon politiker i laget som gör något som sticker i de röstandes ögon.
Men jag tror att alla som hade möjligheten skulle både hyra sin bostad på samma vis. Dessutom tror jag också att dessa skulle bli politiska vildar om det ligger 10 miljoner i potten. Jag är dessutom övertygad om att gemene man skulle göra ännu större, men lagliga , grejer för 10 miljoner. Så varför tror Jan Björklund att ECL eller någon annan politiker skulle vara annorlunda? Ett säga " jag skulle inte göra så" är bara ett stort hyckleri.
Det hon nu gör, d v s bli politisk vilde, är inte snyggt men något som jag och många med mig också skulle göra utan att blinka. 10 miljoner är trots allt 10 miljoner.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:58


Eftersom många inte kommer att ha tid med mobil, platta eller dator önskar jag er redan en GLAD PÅSK!          ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:53

Det är av någon anledning skillnad mellan Facebook och bloggen. Hag går väldigt sällan kommentarer på bloggen men dagligen på Facebook. OK, det är lite skillnad i innehållet. Det blir lätt lite roliga bilder på Facebook medan det på bloggen oftast är...

Av Pink Ozzy - Onsdag 27 mars 18:59

Dagligen ser jag vuxna som bryter mot lagar och regler, skrivna som oskrivna . Jag ska ge dig några exempel : Vuxna som cyklar på trottoarer.  Vuxna som åker bil där det inte är tillåtet  Folk som parkerar på handikapparkeringen utan tillstånd ...

Av Pink Ozzy - Onsdag 27 mars 18:59

Dagligen ser jag vuxna som bryter mot lagar och regler, skrivna som oskrivna . Jag ska ge dig några exempel : Vuxna som cyklar på trottoarer.  Vuxna som åker bil där det inte är tillåtet  Folk som parkerar på handikapparkeringen utan tillstånd ...

Av Pink Ozzy - Onsdag 27 mars 09:53

Jag tillhör fom dom fick lära sig att avstava i skolan. Numera vet jag inte hur det är. Men om man i en kvällstidning skriver O-utlander då har det väl gått lite väl långt. ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards