Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 11 juli 2020

Vart är vi på väg?

Av Pink Ozzy - 11 juli 2020 15:52

Det saknas idag veterinärer, läkare, tandläkare, lärare, sjuksköterskor och många fler.
Oftast, som du ser, är det yrken med obekväma arbetstider, helger, nätter eller sådana där föräldrar ska lägga sig i allt, som t ex lärare.
Fortsätter det så här vet jag inte vart vi är på väg. Alla kan ju inte jobba med datorer.
Tror att det är hög tid att ovanstående yrken värdesätts bättre och att de får betalt för de obekväma passen. Och för att det ska kunna gå att genomföra måste systemet med uthyrning av personal kraftigt begränsas. Som det är nu är det bara dyrt och patienter, elever m fl blir lidande.
Här finns ingen tid att vänta. Det måste ske en förändring NU. Alliansens hyrsystem har bara kostat stat och kommun pengar och man har inte fått något mervärde.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Söndag 12 maj 14:50


  Så det kan gå. Jag accepterar dom, men är ingen fan av dom och skulle aldrig vilja vara. De får väl leva sitt liv. Jag delar inte mitt. Hela klanen är som ett stort skämt.   ...

Av Pink Ozzy - Söndag 12 maj 09:54

Lyssnade en stund på radion igår eftermiddag.  De intervjuade bl a en tjej som missade bussen in till Malmö med blev kjutsad dit. Hon var så enormt lycklig över att få vara på det enorma området i stadsparken.  Alla var glada och lyckliga. De älskade...

Av Pink Ozzy - Söndag 12 maj 09:29

Jaha, då var eländet ,ESC, över. Vi satte på vid 21,30 och nånstans vid 21,45 sov jag i fåtöljen. Frugan väckte mig vid 22-tiden och sa att hon skulle lägga sig och då gjorde jag det också.  När jag vaknade i morse och fick reda på vem som vann bar...

Av Pink Ozzy - Lördag 11 maj 12:26

Ryssland är utesluten från ESC.  Helt rätt. De för ett svinaktigt krig mot sin granne Ukraina.  Sen har vi Israel som får vara med för att de har god vänskap mot väst och då speciellt USA.  Och till sist den nederländska artisten Klein som tydligen...

Av Pink Ozzy - Lördag 11 maj 09:52

Nu blir det ESC med Israel men utan Ryssland.  Så skenheligt. Tar man helt rätt bort Ryssland borde man självklart ta bort Israel också. Men då kommer MR USA in i spelet och begränsar leveranser av vapen till Israel lite. Just så mycket som de tror a...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards