Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 14 februari 2020

Av Pink Ozzy - 14 februari 2020 17:11

Personligen har jag ett välfyllt dryckskåp med allehanda spritsorter.
Dock tillhör jag vin och Whiskyälskarna. Något som jag nog inte trodde på för ca 40 år när Österrikiskt lantvin, Bejas, Standard selektion och Lauders tillhörde husens sortiment. Fy vad jag hatade vin och Whisky.
Men åren går och Sverige har släppt mängder av nya viner och Whiskysorter och ännu fler finns utomlands och i taxfree. Detta har sedan ca 20 år öppnat mina ögon gör dessa goda droppar.
Jag har passat på att lära mig olika druvsorter, distrikt och länder. På whiskysidan har jag lärt mig mer och mer om maltwhisky, områden, rökighet mm.
Detta har inte gjort mig till en expert, men någon som vet vilka sorter jag själv föredrar och vid vilka tillfällen.
Jag tror inte att det finns så många som egentligen INTE tycker om vin och Whisky, utan att de saknar kunskapen i dessa ädla drycker.
Rådet jag kan ge är att prova sig fram när tillfälle ges. Speciellt vin är ju så komplex och smakar verkligen olika beroende på druva, ålder lagring, land distrikt mm, mm.
Detsamma gäller whisky som smakar helt olika beroende på var i Skottland den tillverkats. Även andra länder börjar följa efter. Drack t o m en mycket god turkisk (!) whisky för några år sedan.
Men bry dig inte om andras smak. Hitta din egen smak. Den finns.

Av Pink Ozzy - 14 februari 2020 09:31

All heder till de föräldrar som satte dit sin egen son som rånade och pissade på en kille.
Tänk om alla föräldrar var så hederliga. Dessutom kommer sonen troligen tacka föräldrarna en dag.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards