Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 2 juli 2021

Av Pink Ozzy - 2 juli 2021 22:03

Ebba Busch har erkänt att hon har förtalat den äldre mannen men säger samtidigt : "I Sverige kan även sanning vara förtal, här gäller svensk lag och det är det jag förhåller mig till."
Vidare säger hon att hon är oskyldig. Vad är det för nonsens. Erkänner hon brott så har hon begått brott. Man kan inte i nästa mening säga att man är oskyldig.
Med andra ord kan man inte tro och lita på henne under nästkommande val eftersom man ju inte vet vad hon säger och vad hon egentligen menar.

Av Pink Ozzy - 2 juli 2021 19:50

Det är riktigt dåligt. Under flera matcher under EM har Volkswagen m fl företag lindat in sin reklam i regnbågsfärger. Men idag spelar de i Sankt Petersburg och då SD äger Putin stopp.
Vad är det för uselt avtal UEFA gjort med Putin. Under tiden matchen spelas måste UEFA få ha vilken reklam de vill. Passar det inte herr Putin ska han inte få några matcher.
Det här visar tydligt att ögat och makt fortfarande styr när det gäller HBTQ-frågor.
FY FAN !

#UEFA #putin #sanktpetersburg #HBTQ #fotbolls-em #skämsuefa

Av Pink Ozzy - 2 juli 2021 10:54

Trodde att man fick ner tid efter pensionen, men det är fel. Jag älskar min trädgård . Den är inte våldsamt stor, men antalet olika växter kräver mycket omsorg. Innebär att det går åt minst 1 timme per dag och då har jag inte räknat in vattenspridaren. Det växer ju överallt. I trädgårdslandet, i alla blomsterrabatter, i stora tomatkärl och mindre blomkrukor. Och allt ska hållas efter.
Daglig översyn är a och o. Måste ju kolla hur växterna mår, om det kommer sniglar eller löss eller om det är något annat fel.
Och sammanställer jag allt så är man lite kluven till värmen. Växterna växer ju bra, även om de kväver mycket vatten. Det är dock svettigt att stå där i solen och pyssla.
Men det är trots allt skönt när det ger resultat. I år tycks det mesta lyckas utom sallad och dill. Mördarsniglarna har gjort sitt trots att jag sått om flera gånger. Läste om koppartråd och ska skaffa lite sånt. I blomsterhandeln kostar dock tejp för en ram 50 kronor så jag tänkte prova koppartråd.
Ha det gott i värmen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards