Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 december 2023

Av Pink Ozzy - 4 december 2023 18:14

Blir lite förvånad. Får nästan betala 500 kr för bilbesiktningen. I sig en acceptabel kostnad om man som tidigare år fått bilen besiktningat på 20-30 minuter.
Men här tog det 7 minuter att besiktiga en bil.
7 minuter för bromsar, lampor, rost, drivlinan, kylarvätska, spolarvätska, torkarblad mm. Som du säkert förstår en omöjlighet.
Så nu kan jag köra i 2 år med en bil dom jag i teorin är lite osäker på om allt har gått igenom .
Så det är bara att hoppas att allt är bra.

Av Pink Ozzy - 4 december 2023 09:43

I Sverige finns tydligen 542 miljardärer. Mycket ligger förstås i fastigheter, aktier, värdepapper mm, men det finns nog en hel del för "löpande utgifter" också.
Varför inte ta 1 miljon var till kläder och leksaker till dom barn dom har det svårt i vårt land. En dryg halv miljard för detta ändamål som självfallet borde vara avdragsgill vore ju en fantastisk fin present till de utsatta barnen i vårt land.
Det var bara en tanke.

Av Pink Ozzy - 4 december 2023 09:25

Jaha, då var det dags för bilbesiktning på min bil med körförbud. Jag tycker fortfarande att man borde få information om besiktningsperioden. De måste ju skicka ut mängder med brev till folk som fått körförbud p g a att man väntar på att besiktningstiden ska inträffa. Tänk så många som nu kommer att köra ändå för att de måste till jobbet. Och det går säkert inte att få en tid så snabbt som jag fick.
Dessutom är bilen skitig eftersom jag har så ont sen i torsdags så jag inte kan tvätta den och automattvätt är inte aktuell på min pärla.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards