Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 31 december 2023

Dubai - landet utan skam

Av Pink Ozzy - 31 december 2023 09:08

Det skrivs mycket om Dubai numera. Den enorma välfärden, skejkerna och deras oljepengar, skattefrihet mm, mm. Men allt har en baksida. 

Det finns t ex en stor andel afrikaner och indier som jobbar  stenhårt många timmar per dag för skitlöner. De bor många i små utrymmen för att överhuvudtaget får lite pengar över att skicka hem till familjen. De får aldrig se den fina delen  av landet när de har byggt klart.

 

Det är Dubai

 

Arbetskraftsinvandrarna får vara i landet så länge de jobbar. Sedan kastas de ut. Många dör under sina arbetspass som oftast saknar tillräckligt med skyddsanordningar. Man skriver arbetskontrakt på en viss tid och fråntas sina pass under tiden. Arbetar de inte tillräckligt hårt så skickas både dom och passen tillbaka till deras hemländer.

 

Det är Dubai.


För att uppföra alla dessa enorma skyskrapor krävs mycket energi och sedan även enorma mängder av energi för att hålla det hela igång. Man vill ju verkligen visa att man förfogar över pengar i överflöd.


Det är Dubai.


Så istället för att hjälpa t ex den tredje världen med att anlägga avsaltningsanläggningar och mat för dagen, vräker man sig i lyx och överflöd. Begrepp om vad pengar är ginns inte längre. Man har mer än man kan göra av med. 


Det är Dubai.


Ryssar väller in i huvudstaden som också heter Dubai. Det är dom ryssar som har lyckats kapa åt sig pengar i hemlandet. Ofta genom mygel och korruption. De kommer nu hit i s f t ex Turkiet där jag första gången såg dom visa upp dig och tro att det bara är dom som räknas i världen. Dubai har inga hinder som hindrar ryssar att flytta dit. Så skulle har dom inte så länge du betalar för dig.


Det är Dubai 


Du kan inte heller leva som i Sverige.  Mängder av lagar finns varav de värsta riktar sig mot kvinnor som inte går göra mycket utan lov från mannen. Han har alla rättigheter och hon bara skyldigheter. Ett riktigt förtryckarland där kvinnan I realitet har noll värde och ägs av mannen.


Det är Dubai 

 

Ett Dubai utan skrupler, med rika ryssar m fl och enormt fattiga gästarbetare, utan skatter men med mycket hårda lagar speciellt mot kvinnor.

Ett land som knappast är ett föredöme utan snarare ett skräckexempel över hur man inte bör styra ett land när pengar inte är något problem.


Det är Dubai.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Fredag 28 juni 12:00

Ebba Busch pratar i Almedalen från kl 11 idag. Under talet började en grupp framhålla Palestina och ropar AVGÅ och MÖRDARE. Gruppen har rätt i sak. En minister och partiledare får dock inte tappa fattningen. Men det har ju märkts många hänger att Bus...

Av Pink Ozzy - Fredag 28 juni 09:09

Äntligen håller vär men på att ge med sig och både jag och min trädgård kan ta igen sig. Mitt barnbarn ska komma så fort tempen går neråt 20-22 grader och hjälpa mig med diverse saker på tomten. Hen fick inget sommarjobb, så då kom jag på att hen...

Av Pink Ozzy - Fredag 28 juni 09:01

Efter nattens debatt mellan Biden och Trump står det helt klart att Trump sopar mattan med Biden. Trump är ingen ärlig politiker, men han har ett koppel advokater mm som precis kan tala om vad hade ska tala om och vad inte. Men inte bara det, utan de...

Av Pink Ozzy - Fredag 28 juni 08:43

En del orter har redan infört andra är på väg. Vad? Jo, något så konstigt som förbudszoner för t ex lustgas. Staffanstorp är en sådan ort som fr o m 1 juli inför sådana zoner. Malmö är också på gång. Höjden av okunniga politiker som vill visa sig frå...

Av Pink Ozzy - Torsdag 27 juni 12:57

Jan Emanuel har fladrat runt mellan olika partier. Nu sedan i floppen Folklistan. Så nu har han sökt sig till S igen. Jag hoppas verkligen att inte S tar emot honom. Skulle de släppa in i partiet kommer jag självklart inte att rösta på S.  Då har S k...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards