Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 september 2023

Av Pink Ozzy - 28 september 2023 12:33

På kanal 8 kommer det idag filmen "Den gröna boken" . En tankeväckande och rolig film.
Kan absolut rekommenderas!

Av Pink Ozzy - 28 september 2023 10:17

TV4 köpte ju upp CMore och med det deras sportsändningar. Nu läser jag i Aftonbladet hur usla sändningarna är och hur dåligt de anställda har det. Då är det rätt skönt att ha tackat nej till denna undermåliga produkt.

Av Pink Ozzy - 28 september 2023 10:00

Nu räcker det!
Tre döda bara i natt är 3 för många.
Nu är kravet till statsminister Kristersson att omgående ställa krav på den turkiske presidenten Erdogan att omedelbart sluta med krav på Sverige och USA för att släppa in Sverige i NATO.
Dessutom måste Erdogan nu sluta stötta krafter som utför terrordåd i Sverige genom att mörda och bomba folk i Sverige. Anledningen är helt enkelt att befolkningen i Sverige skräms och då menar jag främst barn.
Bland vår befolkning finns också ett stort antal kurdiska barn. Jag har alltid varit en vän av kurderna och deras kamp för frihet, inte deras kamp för knarket.
Så det jag och den svenska befolkningen vill är att krigföringen mellan olika turkiska falanger omedelbart upphör så att vi kan leva ett lugnare liv igen och attplisen kan ägna sin kraft på annat.
Vad det anbelangar NATO kräver vi att Erdogan för sina förhandlingar om F16 planen med USA och släpper in Sverige omedelbart. Att hålla Sverige som gisslan ser vi också som en terrorhandling. Gör han inte det så ska vi bara avsluta samtalen om NATO-medlemskap alternativt kräva av USA att Turkiet utesluts eller bötfälls mycket hårt.
Nu räcker det för vår del. Vi vill ha fred i vårt land igen. Något som inte Kristersson mäktar med att ordna.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards