Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 15 juli 2024

Facebook kan inte läsa mellan raderna

Av Pink Ozzy - Måndag 15 juli 08:24

Tidigare såg jag ett inlägg i Facebook som ursprungligen någon lagt på Instagram.  Det var en kille som gjorde dågot som mycket lätt hade kunnat dödat honom. Jag skrev då något i stil med hjärndöd eller dödslängtan. Det var inte nån av dessa ord , men bara du får en uppfattning. Då får jag ett meddelande som säger att Facebook tagit bort ordet för det bryter mot deras regler. Jag bara skrattade. Nu anmälde jag några kvinnor som har en site på Facebook där tjejerna är rätt så lättklädda med ett enda syfte , att du ska klicka på den medföljande länken. Men dessa får vara kvar. Så antingen kan Facebook inte läsa mer än ett ord åt gången eller så har de inte förmågan att lägga ihop 1+1 och fattar inte att länkarna leder dom som trycker på länken till rena nakensidor, sidor där du köper sexfilmer eller bara får virus och liknande. Nej jag har inte kollat. Jag är inte dum och riskerar virus i datorn eller mobilen och tjejer man inte kan ta på är ju helt värdelösa. 

Vore ju kul om Facebook tog anmälningar på ett större allvar. Eller är det så att Facebook får betalt för att dessa sidor får vara kvar? Hur som helst verkar Facebook skenheliga analfabeter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Tisdag 20 aug 12:36

Under hela livet har vi sparat. Inte toksparat, men ett relativt . Normalt sparande i vanligt sparande i vanligt sparande och större summor för att få upp räntan lite. Jag körde också i fonder, vilket jag tyckte inte var så bra avkastning på. Sedan m...

Av Pink Ozzy - Söndag 18 aug 07:59

Ett program av mycket stort värde misshandlas totalt av Sveriges Radio genom att sändas mycket tidigt på söndagsmorgonen.  Klockan 7 sover de flesta eller har fullt upp med barn som vaknar och vill ha mat.  Ta idag som exempel . Då behandlade man f...

Av Pink Ozzy - Söndag 18 aug 07:43

Nu får väl SR , Sveriges Radio skärpa till sig och tänka efter före. Varför sänds många bra program på fel tider? SR har 4 ordinarie kanaler och skulle kunna ha 5 om man inte tvingades att spara på allting. Många bra program trycks in under sena elle...

Av Pink Ozzy - Lördag 17 aug 09:52

Igår sprängde man delar av Tysklands sista kärnkraftverk och i Sverige kämpar Ebba Busch och Tidömaffian med näbbar och klor för att bygga fler kärnkraftverk. Vem har inte alls hästar hemma? Visserligen släpper man bl a ut lite kol, men det uppfinns ...

Av Pink Ozzy - Fredag 16 aug 17:34

Svenskarnas skulder växer från 119 miljarder till 129 miljarder detta år. Varje dag ökar skulden med 50 miljoner kronor. Runt dryga 400.000 svenskar har skulder.  Det är ju inte klokt. Ska ni leva hela livet med skulder? Kul för era barn som aldrig...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards