Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Pink Ozzy - 3 oktober 2009 09:53

Det var på den tiden när det fanns bönder över hela Sverige. En bonde skulle plöja tillsammans med drängen med märkte att marken var blötare än han trodde. Han skickade därför hem drängen efter bondens stövlar. Väl hemma på gården mötte han pigan som undrade vad han gjorde.

- Nja, det var bonden som sa att jag skulle pippa dig.

- Oj, då. Det ska väl kunna gå bra, tyckte pigan.

Efter en stund råkade bondmoran gå förbi och såg vad som skedde och rusade fram och undrade vad drängenhöll på med.

- Bonden skickade hem mig för att pippa pigan. Och så sa han att jag skulle pippa dig också.

- Oh nej, det kan jag väl aldrig tro, sa bondmoran.

Då går bonden ut på farstun och viftar med en stövel åt bonden på åkern och ropar:

- Skulle jag bara ta den ena?

- Nej för fan, skrek bonden tillbaka. Ta båda!


Av Pink Ozzy - 3 oktober 2009 09:48

Det hände sig en gång i tiden på den så kallade Varaslätten under skördetiden att bonden och hans hjälpredor överraskades av åska och blixt. Alla sprang in utom drängen och pigan som blev kvar på åkern.

Efter ett tag blev bonden orolig att de skulle ha träffats av blixten och skickade ut den yngste sonen för att se vad som hade hänt.

Efter en stund återkom pojken med andan i halsen och säger till bonden:

- Nja, pigan ser döer ut, med det rycker fortfarande lite i häcken på dränga.

Av Pink Ozzy - 3 oktober 2009 09:37

Har sparat alla mejl från den lilla släktfejd som uppstod för ca 2 månader sedan. Håller på att flytta över som  ett Word-dokument och kommentera varje mejl. Anledningen är egentligen att svägerskan skrev "

Jag undrar även vem som kommit med flest elakheter. Det skulle vara väldigt spännande att räkna. Jag tror du vinner." Har nu kommit sådär 20-30 mejl in i konversationen och det är hon som leder överlägset. Dessutom är det hela tiden hon som börjar om och "ökar takten". När man läser mejlen så ser man även en stor motsägelsefullhet som är nästintill lite komisk. Men under allt detta känner jag en stor vemod, olust och tragik i det hela. Det är synd att dokumentet blir ca 20 sidor långt, annars hade jag lagt ut det för din egen bedömning. Men jag har faktiskt lämnat alla mejl till en psykolog för genomläsning och tycker att hennes svar var ganska skönt att få även om det kostade mig 1700:-. Det var inte jag som var tokig. Enligt henne hade jag försvarat mig och inte anfallit, vilket hon ansåg vara bra. Så jag har väl blivit äldre. Förr hade jag nog anfallit mer. Nu känns det mst bara som en stor djävla onödig klump i magen.
Idag är det dessutom dop. Hon som orsakade hela spektaklet har hotat med att komma. Jag har inte hotat, utan bara konstaterar att om hon kommer vänder jag och går hem. Jag väljer mina fajter och har ingen lust att prata med en omogen 20-åring.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards