Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Pink Ozzy - 11 oktober 2009 17:46

Såg just reprisen av "Här är ditt liv" och läste även www.aftonbladet.se där Sven Wolters barn sa att han är bättre morfar än pappa. Det är nog likadant för mig. Varför han är det har jag inte fördjupat mig i. Däremot varför jag är det. När morsan drog från farsan i början av 60-talet så var det ju inget hon frågade mif om lov om. Jag var ju bara 6 år. När jag var 12 fick jag en s k plastfarsa som inte hade barn tidigare och plötssligt satt med en 10-åring och en 12-åring i knät. Han hade ju noll koll om vad tonåringar vill ha. T ex en farsa som kunde kicka boll. Så jag tycker inte jag har haft någon riktig farsa.

Det som var lite kul i det hela var att min mamma ville att jag skulle kalla honom för "far", vilket ingen annan unge gjorde som jag kände. Dessutom vägrade jag kalla honom för "pappa", för det fanns i min värd bara en. Men så kom lösningen via TV och Sven-Hugo Järegård ( om nu någon minns honom). Han hade små monologer där han pratade med "farsan". Så då fick morsans gubbe heta farsan.

Det närmaste jag kom efter att ha flyttat som 6-åring var när jag ca 8-10 år efteråt träffade min nuvarande fru och min svärfar, som var lite av en farsa även för mig. En helt underbar människa som även var en helt underbar morfar åt mina tre barn. Så därifrån kunde jag lära mig hur en morfar skulle vara. En sak som jag utan att tänka efter härmar till viss del.

Så jag och Sven Wolter har något gemensamt. Vi är bra morfädrar.

Av Pink Ozzy - 11 oktober 2009 09:45

Först såg jag Ryssland mot Tyskland ( 0-1 ) och därefter Danmark - Sverige. Jag försöker att inte ha "hemmaögon", men tycker Sverige borde vunnit. Zlatans andra halvlek var ju magnefik. Tyvärr så var det väldigt skralt på mittfältet. Källström som brukar både skjuta bra frisparkar och hörnor tycks ha haft träbenet på idag. I övrigt saknades bara den där lilla, lilla timingen från medspelarna för att Zlatans passningar skulle gått fram. Men tyvärr så blir det ett VM utan Sverige.

Av Pink Ozzy - 11 oktober 2009 09:41

Har hittat två bra nya länkar. Trumma och Kaela. Jag lägger dom under mina övriga länkar så får du bilda dig din egen uppfattning. Jag söker dagligen efter liknande länkar, men det är till 95% barn som ska bytas blöjor på eller skolungdomar som har läxor och liknande. Skönt med bloggar som är lite mer allmänna och säger mer än bara hur man byter blöjor och hur jobbigt det var på skolan eller jobbet.

Har du en sådan blogg så hör av dig!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards