Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Ullared - aldrig för mig

Av Pink Ozzy - 3 november 2009 09:42

Såg första avsnittet av Ullared på femman igår. Det gjorde att jag mycket enkelt kunde fatta ett beslut.

Aldrig Ullared för mig!

Programmet påminner annars om Färjan som gick på samma tid tidigare i höst. D v s man tar några kamerakåta personer och filmar dom, utan att de vet at halva Sverige skrattar åt dom. Igår var det 2 äldre tanter som gick runt i varuhuset och garvade åt det mesta. Det man kan säga till deras försvar var att de i alla fall hade kul tillsammans.

Sen var det en "kille" ( Ja jag vet fan inte. Det skulle väl ha blivit det, men något gick väl snett så det blev något mellanting som själv inte vet var ”hanhon” hör hemma) och dennes mamma som luktade på parfymer och kladdade på sig diverse smink.

Till sist var det en familj som tog med sig tält och tältade i 2 ( två ! ) veckor för att dagligen handla upp för över 50.000 pengar. Men hallå, finns det inget roligare att göra än att bo i tält utanför ett varuhus? Dessutom åkte de hem under den tiden för att lasta av. En nätt liten sträcka på 20 mil enkel resa! Gör de det 2 gånger på två veckor plus den ordinarie till och från resa så blir det 6 resor á 40 mil , vilket blir 240 mil. Säg att varje mil kostar 30 pengar så blir det 7200:- Därtill ska läggas en campingavgift på låt oss säga 100 pengar per natt gånger 14 nätter.

Så nu är vi redan uppe i 8600:- skattade pengar. Sen köper de en hel del impulsköp vilket gör att summan överskrider 10000:- pengar.

Kan det verkligen vara så att de tjänar i snitt över 20% på det de köper på Gekås i Ullared? Kan jag aldrig tänka mig. Det är många som inte kan räkna verkar det som, men masspsykos funkar tydligen.


 
 
msA

msA

3 november 2009 13:18

Ja jävlar. De har verkligen hittat originalen... vi hade på programmet i bakgrunden då jag jobbade igår och jag bara GAPADE... kombinerat med ett och annat förfärat gapskratt. Så PINSAMT?!

Och det första jag såg i rutan var mina f.d grannar.
Föga förvånad att de var där och med i rutan, eftersom de verkar dras till alla ställen där TV kan tänkas vara.
Vad som var förvånande var att de inte följde DEM. Men, iofs... de som följdes var nog än mer märkliga... *flinar elakt*

http://www.missarden.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Söndag 28 april 11:07

The Villages har byggts upp i Florida och är endast  tillåtet för folk över 55. De festar nästan varje kväll, träffar en varaktig eller tillfällig partner och har kul. På torget spelas det gamla godingar. Öl, drinkar och gonnoré flödar hej vilt.  ...

Av Pink Ozzy - Söndag 28 april 08:37

Ja detta väder. Tittar jag ut skiner solen. Lyssnar jag på radio ska det dock snart regna. Men man ska ju vila den sjunde, så jag får väl göra som herren säger. Spelar ju ingen roll vad jag än gör i år, fröna gror otroligt dåligt ändå. Jag skulle n...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 10:35

Lorena Delgado Vargas en kvinnlig riksdagskvinna från vänsterpartiet får inte bära en palestinasjal i riksdagen. Detta är Sverige 2024. Man får enligt talmannen inte bära något annat än sina partinålar. Så herr Talman. När blev en nål med en svensk...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 09:51

Nu lånar folk som aldrig för för konsumtion. D v s för annat än bostad dom man fortfarande lånar lite pengar till. För står dom inte att det dom lånar ska betalas tillbaka.... Med hög ränta? Jag vet att många tycker att det är svårt med ränteberäkn...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 09:40

Om vi tar X, Instagram,  Facebook m fl är nog Instagram den klart bästa. Vilja fantastiska människor med olika färdigheter det finns på vår jord.  Bl a en tjej som nu är 8 år och har perfekt gehör. Hon lyssnar på en låt och efter en kort stund kan ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards