Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Snart blir jag tokig

Av Pink Ozzy - 10 november 2009 09:58

Kollade in på min svågers dotters blogg igen och återigen antyder hon att jag skriver på hennes blogg. Hon måste ha höga tankar om sig själv. Jag har sedan någon gång i augusti/september beslutat att inte ha någon som helst kontakt med vare sig svågern, svägerskan eller hennes barn och har hållit det med undantag för ett mejl som gick iväg till svågern för 7-14 dagar sedan. Jag kommer att behålla den inställningen tills de kommer och ber om ursäkt för allt skit de slängt omkring sig. Folk som ljuger, hittar på o s v har jag inget för och aldrig haft. Jag klarar helt enkelt inte av dom. Därför har jag sedan 17 år ingen kontakt med brorsan och morsan heller. De kunde/kan ju ljuga så t o m väggarna rodnar.

I det fall med svågerns dotter är det dock inte samma sak. Samtidigt som jag är förbannat för att hon drar in mig igen så tycker jag nästan synd om henne. Jag vet inte vad som är fel, men inbillningssjuk och skizofren ( stavas det så?) är nog två ord som passar in ganska bra på henne. Det är kanske en av anledningarna till att jag inte tar henne riktigt på allvar, även om det är djävligt irriterande. Men jag ska även i fortsättningen ge fan i henne. Det hade för min del börjat lägga sig lite, men sen 14 dagar irriterar hon mig igen. Tydligen skriver någon på hennes blogg. Nån tjej eller kvinna. Jag hann bara läsa det en gång innan hon tog bort det ( när jag bad svågern att tala om för henne att göra så ). Men det var skönt när hon hade tagit bort mitt namn, men fortfarande finns det ju kvar en sak i början på hennes blogg som jag blir ytterst förbannad på samt det som kom upp som det senaste inlägget. Som sagt, något fel måste det vara på tjejen. Synd.

.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Måndag 29 april 10:16

Man har ner och mer kommit på faran av att dricka alkohol. Jag flytta hemifrån redan i unga år och druckit minst 1 gång i veckan i ca 50 år. OK, inte så att jag blev aspackad speciellt ofta i början, men från ca 16-årsåldern. Sen har det lite sakta ö...

Av Pink Ozzy - Måndag 29 april 09:59

Äntligen har vi fått en ny kvinnolag. Vad den bl a innebär är är att se till att våld mot kvinnor minskar och att kunskapen om detta ökas. Länderna ska även säkerställa att öka kunskapen om samtycke och man ska göra mer för att förhindra våldtäkter o...

Av Pink Ozzy - Söndag 28 april 11:07

The Villages har byggts upp i Florida och är endast  tillåtet för folk över 55. De festar nästan varje kväll, träffar en varaktig eller tillfällig partner och har kul. På torget spelas det gamla godingar. Öl, drinkar och gonnoré flödar hej vilt.  ...

Av Pink Ozzy - Söndag 28 april 08:37

Ja detta väder. Tittar jag ut skiner solen. Lyssnar jag på radio ska det dock snart regna. Men man ska ju vila den sjunde, så jag får väl göra som herren säger. Spelar ju ingen roll vad jag än gör i år, fröna gror otroligt dåligt ändå. Jag skulle n...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 10:35

Lorena Delgado Vargas en kvinnlig riksdagskvinna från vänsterpartiet får inte bära en palestinasjal i riksdagen. Detta är Sverige 2024. Man får enligt talmannen inte bära något annat än sina partinålar. Så herr Talman. När blev en nål med en svensk...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards