Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Påsk utan nubbe

Av Pink Ozzy - 2 april 2010 09:47

Tänkte att jag ska testa att äta sill UTAN nubbe. Jag vet att det låter lite knasigt, men jag ska göra det i alla fall. Vi ska äta lite påskmat idag. I morgon är det påskmat hos en av döttrarna och dagen efter hos svärmor. Men jag ska inte ta en nubbe. Trots att jag bl a har en hel oöppnad flaska Ålborgs, som är så gott till sill.

Visst är jag lite tokig?

 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

2 april 2010 09:53

Tycker inte alls det låter knasigt. Jag är snart 56 och har ALDRIG tagit sill och nubbe...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

 
pinkozzy

pinkozzy

2 april 2010 10:03

Ja du gammelsmurfen. Jag tycker du är ganska häftig. Är du nykterist, dricker inte eller äter inte sill? Eller är det bara så att du inte gillar nubbar? Själv tycker jag en Ålborg eller Skåne till midsommarsillen är väldigt gott.

http://www.pinkozzy/bloggagratis.se

 
Maddo

Maddo

2 april 2010 10:53

Jag har bara testat nubbe en gång och då utan sill eftersom jag inte tycker om sill... :P ;) Allt man måste lära sig att äta/dricka men som inte är hälsosamt anser jag är onödigt att lära sig äta/dricka. :)

Tack för dina peppande ord när det kommer till Tessan. Ibland tvekar jag som bara den på mitt sätt mot henne. Men jag använder bara långa meningar i mina kärleksförklaringar till henne. :P I det läget tror jag att orden är till för mig men tonläget för henne :)

GLAD PÅSK!

http://blogg.dreammaddo.se

 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

2 april 2010 10:58

SILL har jag absolut(..)inget emot, men JA jag är nykterist.
Klarar du av spriten har jag ingen åsikt om dina vanor heller.. ;-)

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

 
pinkozzy

pinkozzy

2 april 2010 11:37

Nej du gammelsmurfen. Jag har inget emot någon som har vanor som inte är destruktiva. Tvärtom. Jag har tre döttrar. Den äldsta är 31 och har aldrig smakat vare sig sprit eller kaffe. De andra 2 är ytterst måttliga. Inget som jag nånsin skulle komma på den tanken att lägga mig i. Så fortsätt du utan sprit. Det är det absolut inget fel på.

http://www.pinkozzy/bloggagratis.se

 
gubbfan

gubbfan

8 april 2010 09:05

Visst är det gott med kryddad sprit, men det får vara i alla fall. Visst är en stor ej för kall öl godis, men det får vara i alla fall. När man, på nära håll, har fått se vad dödsdrogen kan ställa till med, så nej tack. Alltför många liv har blivit till ett helvete för alltför många små och stora människor. Människor som kanske tror eller har trott att de kan leva med måttligt bruk av alkohol.
SÅ god är den inte!

Men ha så trevligt i Prag och hoppas att våren har kommit dit.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

 
pinkozzy

pinkozzy

8 april 2010 09:56

Jag har inga negativa synpunkter på dom som inte dricker alkohol. Snarare tvärtom. De måste ha en bra karaktär. När folk är hos mig trugar jag aldrig på dom något heller. Jag vet vilka som vill ha och vilka inte. Jag har sagt till alla att jag vet det och är det så att de någon gång vill ha är det DOM som ska säga till. Att, som en de, truga på folk genom att t ex säga " Ja, men en liten kan du väl ta" är helt fel. Personen har kanske en anledning att säga nej. Det kan vara sjukdom, tro, alkoholberoende eller bara ovilja. Jag skiter i vilket utan respekterar alla lika mycket. Fast hellre en nykterist än ett fyllo. Om jag ska vara ärlig.

http://www.pinkozzy/bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Onsdag 24 april 09:47

Ibland vill man bara gråta så det sprutar ur ögonen. Hade just stigit upp och lyssnade på 8-nyheterna på radio. De meddelade att 2 barn hade mördats och att en man och en kvinna var inblandad. Senare framkom det att mannen också var svårt skadad.  De...

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 april 19:37

En stor andel kommuner vägrar ge tillstånd till vindkraft. Det kan i o f s vara OK. Men det ska kosta. Att säga att vi häruppe behöver inte elen, vi har redan vattenkraft. Det är ett rätt barnsligt och lågt sätt att försöker stoppa vindkraftverk. S...

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 april 09:48

Egentligen är det skrämmande hur folk kan utsätta sig för livsfarlig dopning i s f att hjälpa till att få stopp på eländet. Jag tänker just nu på 2 fall. Det ena är någon form av OS för dopade, även om de då inte får använda sig av orden Olympiska sp...

Av Pink Ozzy - Måndag 22 april 09:23

I dagens Aftonbladet läser jag om min förening Leksands IF dom jag hållit på sen 1967. När de vann SM-guld eller åkte ner. Det var alltid Leksand i mitt hjärta.  Men efter det jag läste idag får vi väl se om jag inte köper mig en Moradräkt istället...

Av Pink Ozzy - Söndag 21 april 17:01

Ett av mina barnbarn skulle på kalas. Hon fick skjuts av dom som höll i kalaset. Min dotter satt hemma och kollade hur dom åkte. Hon och barnbarnet har en app precis som resten av familjen så de alltid ser var dom befinner sig.  De såg också att fö...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards