Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Lite vitsar så här på söndagen kanske

Av Pink Ozzy - 18 april 2010 10:35

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ 

Ett äldre par gör sig klara för ett skjut. Frun smörjer in sig med glidmedel "där nere" flera gånger. Mannen ser förvånat på. Så tar han kedjan från sin fickur och snurrar den runt sin mandom

- Varför gör du så, frågar frun.

 - Jag sätter på snökedjorna. Det ser ut att bli halt ikväll.

 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

 

Lilla Sally kom hem från skolan med ett leende på läpparna och berättade för sin mamma:

- Olle visade snoppen för mig idag!

- Vad säger du, flicka?

- Mmm.. Den påminde om en jordnöt.

- Jaså? sa mamman, aningen lättad, var den så liten?

- Hihi, nej, sa Sally, men lika salt!

 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

 

Svenskaläraren i 2:a klass frågar lille Jonny om han kan använda ordet "förmodligen" i en mening. Lille Jonny svarar:

- Fröken? Finns det klumpar i en fis?

- Va? Nä...

- I så fall har jag "förmodlingen" sketet ner mig.

 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@

 

En kille står i hotellobbyn och väntar på att få checka in. Då ringer hans mobil och när han plockar fram den råkar han köra armbågen i bröstet på tjejen intill. Han vänder sig om och säger:

- Har du lika mjukt hjärta som bröst vet jag att du förlåter mig. Tjejen svarar:

- Har du lika hård k*k som armbåge finns jag i rum 827 ...

 

@@@@@@@@@@@@@@@@@

 

I baren:

- Får jag bjuda damen på en whisky?

- Tack men jag avstår, jag känner av det i benen.

- Hur då? Svullnar dom??

- Nej. De går isär...

@@@@@@@@@@@@@@@

 

En liten pojke var på en nudiststrand med sina föräldrar. Pojken frågade sin far:

- Far, varför har några snoppen upp och andra ner? Pappan blev paff, men fick en ide och sa:

- Jo, de som har den upp är rika och de som har den ner är fattiga.

- Okej, sa pojken. Efter ett tag frågar pappan:

- Har du sett mamma?

- Ja, hon pratar med en fattig man som plötsligt blev rik och nu håller hon på och pumpar honom på pengar

 

@@@@@@@@@@@@@@

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Lördag 18 maj 10:16

Jag läser ju inte papperstidningar så jag blev lite överraskad att Expressen tycks ha blivit en 6-dagarstidning. Går det så illa för våra dagstidningar numera?  Nej det har väl sin förklaring i att folk får reda på det mesta genom nätet. Snart finns ...

Av Pink Ozzy - Lördag 18 maj 08:56

För första gången på år och dar lyssnar jag på Ring Så Spelar Vi. Det blir liksom aldrig av. Förr lyssnade jag ju jämt. Men efter gårdagens trädgårdsarbete kan jag inte göra annat än att vänta på att värktabletterna verkar. Så då blir det radion, läs...

Av Pink Ozzy - Fredag 17 maj 12:03

Grattis Norge och alla norrmän och norrkvinnor. Det är ju eran dag idag . Vi svenskar har ju ingen även om högerpartierna försöker göra den 6 juni som en nationaldag. Men det blir aldrig ett syttende mai. Varför kan inte ett land få ha sina helger ...

Av Pink Ozzy - Fredag 17 maj 11:55

Denna och nästa vecka blir det så otroligt mycket att göra. Mina minsta barnbarn ringde och ville hjälpa morfar igår, men det är så svårt att ge barn på max 10 år något vettigt att göra. Jag gillar inte att ge barn någon skitgöra bara för stt ha någo...

Av Pink Ozzy - Fredag 17 maj 08:56

Nu är det dags att rensa i det politiska fulspelet. Vem som helst måste kunna lits på politikerna. Därför bör de politiska partierna komma överens om en lag som tvingar enskilda politiker att besvara frågor från journalister i den mån det kan anses v...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards