Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Ett enorm problem

Av Pink Ozzy - 12 september 2010 10:09

Jag har en "mor" som jag inte sett på ca 17-18 år. Anledningen är enkel. Vi rök ihop p g a en del skitsaker som tillsammans blev en större sak och efter ett tag så rullade stenen iväg. Ja, du vet kanske hur det är och vad jag menar. Efter ett tag fick jag ett brev som jag skulle underteckna där jag förband mig att inte begära något arv i framtiden. Jag skrev inte på. Nu, efter alla dessa år vill hon träffas. OK, sa jag, men då vill jag först ha reda på vem som hjälpte dig att skriva det förra brevet. Det är så här. Hon skriver fruktansvärt dålig svenska. I ett inlägg som detta blir det lätt ett 30-tal fel av olika slag. MEN i det brev jag fick angående arvet fanns det inte ett enda fel ! ! !

Hon säger att hon älskar mig men aldrig ljuger. I ett av de första mejlen för några veckor sedan påstod hon att hon skrev allt själv. Nu backar hon så långt som att hon säger att hon använder den hjälp hon vill och inte vill tala om det. Men varför? När hon säger sig "älska" sitt barn så talar man väl om en sådan sak. Då hade den ju kanske varit ur världen. Men hon vägrar. Dessutom var det en del andra hakar i hennes mejl som jag inte orkar gå in på nu.

Men sammantaget är det trist och jobbigt när sådant händer. Men hon gifte ju om sig för många år sedan och dessutom har jag en bror. De tre håller ju ihop och min s k bror gör väl allt för att få hela arvet. Men fine, jag har aldrig haft något av detta arv, så mig kvittar det egentligen. Jag bryr mig inte, vilket de dock tror.

Men jag har väl för stort rättspatos för att orka träffa någon som ljuger så mycket bara för att få ett visst arv.  Aldrig att jag ställer upp på det.

 
 
susanna55

susanna55

12 september 2010 14:46

Jag känner igen sitsen du sitter i. Men,,,din mamma är gammal nu. Varför inte låta nyfikenheten ta över och träffa henne? Varför måste du veta vem som hjälpte henne skriva brevet? Om du inte träffar henne nu, kanske du kommer att ångra dig den dagen hon inte finns längre. Detta säger jag av egen erfarenhet av en lika besvärlig situation. Jag bestämde mig för att ge vederbörande chansen, jag blev inte lyckligare, men ej heller olyckligare, däremot mer tillfredställd av mitt eget handlande, i synnerhet nu då personen ifråga inte längre finns. Jag känner idag att jag handlade gott, och i ett gott syfte. Alla människor måste få göra upp innan dom drar sin sista suck. Jag vet inte vad mycket ont hon gjort dig, men även den sämsta på jorden kan ändra sig i sin relation till sitt barn. Funkar det inte är det ju bara att konstatera det, och säga adjö för alltid, men man ger ändå möjligheten till en försoning. Det gör dig till en stor människa. Hoppas du inte tar illa upp av detta.

http://susanna55.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

12 september 2010 18:39

Susanna, om jag ska ta illa upp av folk som kommentera min blogg så ska jag inte blogga. Så jag tar inte illa upp, tvärtom. Men du vet, hon har hela sitt liv ljugit så det passar henne. I alla lägen. Hon säger sig älska sina två barn, men har mer haft dom som trofé, något att visa upp. Men hon har också sett till att vi skickades på barnhem i början av 60-talet så att hon skulle få ett friare liv. Men det håller jag på att skriva en bok om. Det går väldigt sakta, eftersom det är så mycket minnen och elände som kommer i dagen. Men ca 150 sidor är det.

 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

12 september 2010 17:04

Angående din kommentar hos mig gällande "förbuden": Skrev väl aldrig att jag tyckte de var fel... :-)

Angående camping: KAN man förbjuda någon att stå en natt på en parkeringsplats?
BORDE inte skräpas ner så mycket eftersom det finns sopsorterings"station" på parkeringen. JAG tycker inte heller att det skräpas ner så mycket

Angående hästarna: Finns en tilläggstavla vid stranden att det är förbjudet att rida längs havet under sommaren.
Vad gäller skylten jag har på min blogg har polisen sagt att den inte gäller. Vägen vi har sköts av en vägförening så då kan de tydligen inte bara sätta upp skyltar.
Vi har en granne med häst som struntar i skylten och rider på vägen ändå...

Hundförbudet: Visst är det för att förhindra hundar på badstranden. ca 2 km från "vår" strand finns dessutom ett hundbad. Granne med ett naturistbad...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

12 september 2010 18:45

Ja, jag vet inte hur det ligger till i de specifika fallen. Jag försökte mer att informera om skyltarnas generella användning och vill mer framhålla att det inte är husvagnarnas, hästarnas eller hundarnas fel, utan människans. Ja, man kan förbjuda att stå en natt på en parkeringsplats. Du säger att det inte skräpas ner så mycket. Då har du inte sett alla platser jag genom åren har åkt till i Sverige och som ser ut som svinstior efter folk som campat. Att sätta upp en skylt på sin egen mark om hästförbud är helt OK. Man ska dock kontakta Transportverket ( om jag inte minns fel ) för laga registrering. Vägföreningen kan sätta upp skyltar om de äger vägen. Ska de bara sköta vägen måste de ha ägarnas godkännande. Är det en hel hög med folk måste alla tillfrågas. Om skylten har registrerats på laga sätt kan din granne anmälas med allt vad det innebär.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Söndag 12 maj 14:50


  Så det kan gå. Jag accepterar dom, men är ingen fan av dom och skulle aldrig vilja vara. De får väl leva sitt liv. Jag delar inte mitt. Hela klanen är som ett stort skämt.   ...

Av Pink Ozzy - Söndag 12 maj 09:54

Lyssnade en stund på radion igår eftermiddag.  De intervjuade bl a en tjej som missade bussen in till Malmö med blev kjutsad dit. Hon var så enormt lycklig över att få vara på det enorma området i stadsparken.  Alla var glada och lyckliga. De älskade...

Av Pink Ozzy - Söndag 12 maj 09:29

Jaha, då var eländet ,ESC, över. Vi satte på vid 21,30 och nånstans vid 21,45 sov jag i fåtöljen. Frugan väckte mig vid 22-tiden och sa att hon skulle lägga sig och då gjorde jag det också.  När jag vaknade i morse och fick reda på vem som vann bar...

Av Pink Ozzy - Lördag 11 maj 12:26

Ryssland är utesluten från ESC.  Helt rätt. De för ett svinaktigt krig mot sin granne Ukraina.  Sen har vi Israel som får vara med för att de har god vänskap mot väst och då speciellt USA.  Och till sist den nederländska artisten Klein som tydligen...

Av Pink Ozzy - Lördag 11 maj 09:52

Nu blir det ESC med Israel men utan Ryssland.  Så skenheligt. Tar man helt rätt bort Ryssland borde man självklart ta bort Israel också. Men då kommer MR USA in i spelet och begränsar leveranser av vapen till Israel lite. Just så mycket som de tror a...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards