Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under februari 2010

Av Pink Ozzy - 28 februari 2010 12:13

börjar dra ihop sig till avslut. I stort sett bara 5-milen kvar. Hur tycker du det har gått? Svara på omröstningen till höger.

Själv tycker jag svenskarna har skött sig överlag bra. Några riktiga missar som det kvinnliga skidskyttet, men istället kliver Ferry fram och ordnar ett guld. Så besvikelserna har mer än väl balanserats av det positiva, även om jag just nu inte riktigt kan smälta Tre Kronors debackel. Tycker också att alla "nya" sporter på bräda har varit en skuffelse. Men vi har ju Kalla, Curlingtjejer, Längdåkarna som alla gjorde sitt bästa. Eller?

Av Pink Ozzy - 28 februari 2010 09:30

Trots en halvmeter snö kvar så ska jag idag göra den första omplanteringen av mina tomatplantor. De har dragit iväg och är nu 5-7 cm långa. Paprika och lejongap har också kommit upp. De får dock vänta med omplantering ett tag till.

Samtidigt ska vi plantera om pelargonerna som stått ute i bon över vintern, men lite jord och utan vatten. Men nu ska de in igen och komma igång. Detsamma gäller för övrigt fuchsiorna.

Av Pink Ozzy - 28 februari 2010 09:18

Bredvid mig bor en kvinna på lite drygt 40 och ganska manhaftig tillsammans med sin mamma som tidigare ägt kåken. Jag la om mitt tak för några år sedan. Efter första vintern med det nya taket krävde hon att jag satte ett snöskydd på taket eftersom hon ansåg att taket var så glatt att snön hamnade på hennes garageinfart. Som du förstår så hänger mitt hus delvis ihop med hennes garage. Därför satte jag ett snöhinder på den delen av taket där det inte fanns något garage under.

Nu, när det för första gången på 30 år blir mer än 20 cm snö kräver hon att jag också sätter det på garagedelen av taket.

Men där går väl gränsen. Det gör ju inget om det kommer snö på garagetaket. Snart ska jag väl sätta ett jätteparaply över hennes hus också.

Till saken kan sägas att, när hennes pappa levde, de byggde en pool för ca 15-20 år sedan. Pumpen satte de direkt vid tomtgränsen med ett evigt brummande av elmotorn, vilket ofta gjorde trädgårdsbesök helt omöjligt. Trots många påstötningar gjordes inget åt detta förrän han dog och dottern tog över huset.

Ja, så är livet ibland. En kompis till mig brukar säga att man ska ha så långt till närmaste granne så att man kan gå ut och pissa utan att någon ser det. Ligger något i det.

Av Pink Ozzy - 27 februari 2010 15:13

Ja, jag hittar inget bra ord, men du kanske kan hjälpa mig. Jag har hittat ett antal sidor där man...

  • ...skriver sådant om sig själv som man vill att släkt, familj, vänner ska läsa men som man inte vågar/vill/klarar av att berätta för de sina.
  • ...skriver hejdlösa positiva omdömen om mama, pappa, barn, pojkvän, flickvän, man, fruar mm

Det är någon slags... ( ja jag vet inte vad ). Är det bättre att läsa att ens barn har en sjukdom än att man talar om det för föräldrarna? Det är ju bara att dra ut på eländet. Dessutom har i regel alla andra utom just föräldrarna fattat det hela redan.

Nej, var snälla och, om möjligt, sluta med denna bloggporr och kör med raka rör. Det gör alla mycket lyckligare och mindre stressade.

Av Pink Ozzy - 27 februari 2010 15:08

Nu ska "Teliafamiljen inte användas i Telias reklam framöver. Anledningen är att "dottern" i familjen blivit gravid. Hade det funnits några smarta reklammakare samt några smartingar på Telia så hade de passat på att vidga sina annonskampanier och i stället använt sig av den gravida tjejen. Men så smarta var de tydligen inte.

Av Pink Ozzy - 27 februari 2010 14:42

Börjar snart bli trött på parkeringsmarodörerna. Först åker jag på 300 riksdaler i böter för att jag stått på rätt plats, men min parkeringsskiva åkt ner i sätet. Några veckor senare, d v s i fredags står jag på exakt samma plats, d v s utanför vår vårdcentral. Jag satt kvar i bilen, med parkeringsskivan satt på rätt klockslag,  under tiden frugan var på behandling. Jag kunde gått in och fikat i cafeterian, men föredrar att sitta i bilen, läsa tidningen eller en bok och se folk komma och gå till vårdcentralen.

Vad händer????

Jo, det kommer en tjej i 25-årsåldern med en unge i en slags plasthandväska och ber mig att flytta bilen.

- Varför då?

- Du sitter ju bara där. Du kan ju stå där borta. Pekar samtidigt åt ett håll

- Du, där får jag inte stå det är vändplan där och lite längre fram är det cykel och gångväg.

- Stå nån annanstans då och lämna den här parkeringen åt oss som behöver den.

- ?????????????????????????

" Oss som behöver den?" De som behöver en plats i närheten har väl handicaptillstånd. Jag kan då inte se att denna parkering gäller förstånds andicapade ( förlåt ni som är riktigt förståndshandikcpade ) som bär på ett barn.

För att du ska förstå hela inlägget kanske jag ska tillägga att det dessutom fanns det gott om parkeringar ca 50 meter bort och att lilla fröken inte på något sätt frågat mig ifall jag kanske var utan ben, hade ryggskott, hur länge jag stått där o s v.

Ska man gnälla och skälla ska man nog tänka sig för dessförinnan.

Av Pink Ozzy - 27 februari 2010 12:33

 
Hon hade läst ett antal böcker i ämnet och efter att ha inköpt all
nödvändig, och även onödig utrustning, gav hon sig iväg för att hitta
närmsta is.
Efter att ha fält ut sin bekväma stol, tog hon fram borren och började
borra ett hål.
Plötslig hördes högt ovanifrån: DET FINNS INGEN FISK UNDER ISEN.
Förbluffad fällde blondinen ihop stolen och flyttade sig något tiotal
meter.
På nytt hördes rösten högt ovanifrån: DET FINNS INGEN FISK UNDER ISEN.
Nu blev blondinen smått bekymrad, så hon bytte riktning och traskade till
isens andra kant, fällde upp sin stol och började borra.
Återigen samma dånande stämma DET FINNS INGEN FISK UNDER ISEN.
Hon slutade borra, tittade uppåt och frågade med darrande röst:
- Är....är dd.. det du gud?
Rösten svarade:
- Nej det här är ishallens vaktmästare !

Av Pink Ozzy - 27 februari 2010 12:19

Två kvinnor i himlen.
>
> Första kvinnan:
> Hej. Jag heter Sandra.
>
> Andra kvinnan:
> Hej. Jag heter Sylvia. Hur dog du?
>
> Sandra:
> Jag frös ihjäl.
>
> Sylvia:
> Vad hemskt!
>
> Sandra:
> Det var inte så ruskigt. Efter att ha skakat av köld, blev jag
> varm och sömnig, och slutligen dog en fridfull död. Hur dog du?
>
> Sylvia:
> Jag dog i en massiv hjärtattack. Jag misstänkte att min man
> var otrogen, så jag kom hem tidigare för att överraska honom i sovrummet.
> Men, istället fann jag honom sittande ensam, och tittade på TV.
>
> Sandra:
> Så, vad hände?
>
> Sylvia:
> Jag var helt övertygad att det fanns en annan kvinna i huset.
> Jag letade i alla rum, under sängar, garderober och i garaget.
> När jag letat intensivt och inte hittat någon kvinna, var jag så slut,
> att jag fick en hjärtattack och dog.
>
> Sandra:
> Vad synd att du inte tittade i frysen, då hade vi båda varit i livet!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards