Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Pink Ozzy - 22 februari 2010 15:39

Har just kommit hem från en kortare tripp på 8 mil. Både motorväg, ladsväg och stadstrafik. Vad som slår mig är hur bra de har plogat, trots att det snöade som f-n för bara något dygn sedan och trots att termometern kröp ner en bit under minus 20 grader.

Så först blev jag förvånad över alla som klagar på snöskottningen.  Men sedan förstod jag. Det finns en massa döskallar i trafiken som inte hittat gaspedalen, utan antingen är ute på sightseeing eller skiträdda för att komma åt snön på sidorna.

Men jag har ett gott råd till er: HÅLL ER HEMMA ! Det är ni som orsakar olyckor, köer och en massa andra problem. Visst ska man ta snö och is med största respekt, men man behöver väl inte överdriva.....


Av Pink Ozzy - 22 februari 2010 15:34

Nu är jag ensam till onsdag, eventuellt torsdag. Vad gär en gräsänkling då?

Idag gör jag rotmos med fläskkorv. Det är bara jag hemma som gillar rotmos. Jag märkte dock när jag kom hem från affären att den var i största laget ( 1,5 kg ). Men de hade bara 2 och den andre var så liten. Ni som är yngre kanske inte vet vad rotmos är, men det är en kålrot, 7-9 potatissar, lite roselleri ( valfritt ), en lök ( valfritt ). Man kokar det, mosar det och får till den rätta konsistensen med skyn man kokade i. Lite salt och peppar och vips så är det klart. Otroligt gott.

Det är svensk husmanskost som inte borde få glömmas bort.

Till det kan du ha:

Fläskkorv, Köttkorv, Falukorv, rimmade fläsklägg eller något annat du tycker om.

Nåja, vad blir det sedan då? Ja i morgon lär nog rotmoset räcka till, men sen tror jag att jag testar kålsoppa. Har aldrig riktigt fullt ut testat det, men ska nog komma på en variant eftersom jag har vitkål i köket.

Vad jag sen ska ha på kvällen? Massor av OS-TV förstås.

Av Pink Ozzy - 22 februari 2010 13:24

Tänk att vissa personer kan göra fel så ofta. Ja du har ju t ex Anna Anka och Alex Schulman. Men du har ju också Carola som ideligen trampar i klaveret. För ett tag sedan sa hon att det som skedde på Haiti var guds vilja. Och nu skickar hon en flaska parfym till sitt fadderbarn på just - Haiti. Om man har det tankesättet kan man ju inte ha mycket bakom pannbenet. Men det visste vi ju sen tidigare fadäser.

Av Pink Ozzy - 22 februari 2010 13:16

Sedan igår och ända till för någon timme sedan har solen skinit och vi med den. Vädret har ju varit helt underbart. Sen får du säga vad du vill. Det ÄR skönt med gnistrande vit snö. Man ska inte heller reta sig på något man inte kan göra något åt.

Vi fick snö, Haiti fick jordbävning, Teneriffa och Madeira översvämning. Vad föredra du?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards