Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Pink Ozzy - 6 april 2011 10:15

Hörde igår att det var inbrott i mitt garage. Jag slängde mig på telefonen och ringde 112 och förklarade läget. Som svar fick jag:

- OK, ta det lugnt. Ställ dig lite osynligt intill ett fönster och försök iakta allt du kan. Vi har tyvärr ingen kapacitet att skicka en bil förrän om 3 timmar.

Jag slängde argt på luren och ställde mig bredvid ett fönster. Då ser jag att de t o m bryter upp bilen. Jag blir riktigt förbannat och ringer 112 igen och säger:

- Det är OK, jag har skjutit dom två inbrottstjuvarna så ni behöver inte ha bråttom.

Sen slängde jag snabbt på luren.

Sju minuter senare kom det 3 polisbilar, en insatsbil och  en ambulans. Insatsledaren rusar ut och ropar mot mig:

- Var är liken?

- Vilka lik, frågade jag.

- Du sa ju att du hade skjutit tjuvarna. Ljög du?

- Nja, ni sa ju att ni inte hade kapacitet att komma. Ljög ni?


Sensmoralen är väl att du nästa gång ska ta i lite extra så får du det du vill.  



Av Pink Ozzy - 6 april 2011 10:09

Har länge velat höja upp trädgårdslandet lite med pallkragar. Tänkte därför göra slag i saken i år. Det visade sig dock att brädgåden ville ha 150:-/st för begagnade och Platagen 199:-/st. Råkade då se ett antal på nätet som jag ropade in. Det slutade med att jag fick 36 ramar för knappa 30:-/st. 

När jag satt i bastun igår ( Tisdagar är de dagar vi löser välrdsproblemen ) så sålde jag 10 av dessa för 50:-/ st. Jag ska sälja ytterligare några när jag beslutat hur jag ska ha dom i landet. Hur som helst så är jag redan nera på ca  15:-/st. 

Det är så man gör bra affärer. Visserligen hade jag kunnat få ut mer för de jag sålde, men eftersom det är mina vänner så har jag inte hjärta att ta mer från dom.  

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards