Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

En del "människor" borde inte få ha barn

Av Pink Ozzy - 8 januari 2012 09:48

Det har varit Strovretacupen. För en grabb på ca 9-11 år gick det, enligt pappan, inte så bra. Så den s k pappan dumpade honom utanför Fyrishov i Uppsala med bara matchkläder på sig.Som tur var kom Conny Eriksson, ledare för Sirius A–lag, förbi och hittade pojken ensam i kylan. Enligt Aftonbladet och Conny Eriksson hände då följande:– Jag sade åt honom att gå in för det var ju sju-åtta minusgrader ute och han hade bara matchkläder på sig. Men sedan när jag kom tillbaka tio minuter senare stod han fortfarande kvar och då berättade han att pappan hade åkt, säger Conny Eriksson.Vad är det för en djävla farsa som låter sin grabb frysa i flera minusgrader bara för att gubbdjävlen inte anser att grabben gjort det farsan ansåg att han skulle?Jag har 3 ungar som nu är vuxna. De spelade fotboll, handboll, sprang terräng och orientering mm. Gick det inte bra en dag så fick dom en kram. Inte fan slängde jag ut dom. FY FAN FÖR SÅ INSKRÄNKTA FÖRÄLDRAR!Den djävla gubben borde sitta inne för barnmisshandel. Hoppas någon åklagare tar upp fallet.

 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

8 januari 2012 11:19

Dock har jag en i sammanhanget minst lika viktig fråga: Var fanns pojkens lagledare? Hade han åkt hem? Satt han kvar med resten av laget? Var finns HANS ansvar som ledare...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

8 januari 2012 22:26

I och med att pappan tar med sig grabben övertar han ansvaret. Skyll inte på ledarna! !!!


 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

9 januari 2012 16:44

Gjorde han? NÄR lämnade han sin son? Inne på arenan? Vid omklädningsrummet? Eller först vid bilen? Vet du att han tog med sig sonen?
Har sett fler som ifrågasätter lagets ledare som inte fanns där.

Idag visar det sig dessutom att ingen vet vem pojken är. En förälder skulle skjutsa hem sonen till föräldrarna. Men ingen vet vilket lag eller vem som gjort det... (Åtminstone måndag 16.15)

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

10 januari 2012 14:46

Som gammal ungdomsledare så vet jag i detta fall hur det går till. Ledarna ofta flera grupper efter varann. Det är föräldrarna eller av föräldrarna utsedd person som ska hämta och lämna sina barn. Ledarna har inget ansvar att ta hand om barnen vare sig FÖRE eller EFTER träningen eller matchen. Däremot ser ledarna vid bortamatcherna till att förvissa sig om att alla kommer dit och därifrån. När vi kuskade runt med barn såg man till att de barn som man tog TILL arenan också var med tillbaka. Så om pappan nu tog med sig pojken TILL arenan så förutsätter ju ledarna också att han har tagit med sig pojken. Eller ska vi tro att pojken ljög för Sirius tränare som var på plats och hjälpte honom?
Jag vet inte riktigt vart du vill komma denna gång.

 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

10 januari 2012 18:15

Jag har erfarenhet som hockeyförälder.Därmed också av ledare. I "mitt" lag var alltid ledarna kvar SIST. Lämnade ALLTID omklädningsrummet vid bortamatch SIST. Var det cup -- som i detta fall -- givetvis inget undantag.
Vid hemmaträning FÖRVISSADE man sig om att alla blev hämtade. Antingen av egen eller annan förälder. Man förutsatte aldrig detta.
Det KAN nämligen vara så att det händer något med föräldrar, bil eller annat som gör att man blir försenad. Mobil kan bli urladdad. mm Att som ledare "ta för givet" är väldigt väldigt farligt. Något som aldrig våra ledare gjorde.
OM det är som skrivs i artikeln -- senare artiklar har visat att det kan röra sig om två olika barn och två olika händelser -- är sant, så visar det hur viktigt det är att VETA att alla blir hämtade.

Har sett ett antal nät-debatter. Fler än en undrar hur pojkens ledare kunde lämna utan att veta att alla var hämtade.

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

11 januari 2012 11:17

Jo, när jag tänker efter stod nog de flesta bilarna kvar på parkeringen tills alla hade kommit iväg. Men ibland var det någon förälder som sa att han/hon åker och därefter gjorde det. Då har du ju inte koll om barnet sedan släpps av någonstans.
Men vi får väl se vad som kommer fram de närmaste dagarna. Bara inte ungen hotas med stryk hemma för att säga en viss sak till polisen.

 
gubbfan

gubbfan

10 januari 2012 19:43

Jag hoppas nu bara att barnet har kommit hem ordentligt.
För det är väl inte en tidningsanka och vi har blivit lurade?
Ingen tycks ju veta vem barnet var.
Hur sann är historien?
Vi tror ju så gärna på det som tidningarna skriver.

http://gubbfan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

11 januari 2012 11:13

Ja vi får väl se. Tycks ju trots allt vara något konstigt i det hela.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Måndag 20 maj 08:41

Årets bästa dag kallar jag denna dan. Den dag jag ska till tandläkaren . Om 30 minuter ska jag sitta där och pinas. Jag är snart 70 och kommer inte över tandläkarskräcken. Ändå är jag så dum så jag går dit varje år. Vi får väl hoppas att det går som ...

Av Pink Ozzy - Söndag 19 maj 10:48

Att, som i år, ha halva ishockeyligan i samma liga är bara larv. Att veta vem som vinner,  utom i något enstaka fall är skittråkigt. Så inför nästa CM borde gällande lag tas bort: Storbritannien, Norge, Österrike,  Danmark,  Lettland,  Frankrike, K...

Av Pink Ozzy - Söndag 19 maj 10:13

Har inte lagt så många tankar på Taylor Swift genom åren, men eftersom det har gått en Taylor Swift hysteri genom landet lyssnade jag mig igenom ett antal låtar på slump från olika år och CD och hittade absolut ingenting jag gillar. Det här är en tje...

Av Pink Ozzy - Lördag 18 maj 10:16

Jag läser ju inte papperstidningar så jag blev lite överraskad att Expressen tycks ha blivit en 6-dagarstidning. Går det så illa för våra dagstidningar numera?  Nej det har väl sin förklaring i att folk får reda på det mesta genom nätet. Snart finns ...

Av Pink Ozzy - Lördag 18 maj 08:56

För första gången på år och dar lyssnar jag på Ring Så Spelar Vi. Det blir liksom aldrig av. Förr lyssnade jag ju jämt. Men efter gårdagens trädgårdsarbete kan jag inte göra annat än att vänta på att värktabletterna verkar. Så då blir det radion, läs...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards