Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Melodiefestivalfinalen

Av Pink Ozzy - 11 mars 2012 10:31

Jaha, då var den svenska delen av melodifestivalen avklarad. Och för en gång skull VANN RÄTT LÅT !

Loreen var helt maigisk. Att det sedan kom in en lite halvknubbig dansare i s f alla dessa smala danspinnar gjorde ju inte saken sämre. En kanonlåt som jag tror kan vinna hela skiten i Baku. 

Men sen hade jag, som vanligt, inte många rätt i mitt önsketips. Dock drar jag tillbaka min röst på Ranelid. Han var bedrövlig igår. Och jag tror han har råkat ut för en omvänd "Ranelideffekt". Hur ska jag förklara det nu då? Jo, innan förra deltävlingen var press och andra på honom hela tiden. Detta gjorde att folk tyckte synd om honom och röstade på honom. Sen fortsatte dock spektaklet med bilder av när han parkerar på handikapparkering och när han hotar med att inte ställa upp och än det ena än det andra. Det gjorde istället att folk blev förbannade på honom och började förstå att han bara spädde på för att vinna röster. Så då gav de fan i att rösta på honom.

Men nu är det frågan om Ranelid ställde upp för att sälja en singel eller för att få publicitet för sitt skrivande? Jag tror  att han fullständigt ger fan i musiken. Han uppnådde det han ville, d  v s massvis med reklam. Skulle vara kul att se hur många fler böker han säljer 2012 än han gjorde 2011. 

Sen har vi stackars Danny som nu tjurar någonstans för att han tycker att svenska folket röstade fel. Enligt honom så var hans robotlåt bättre än alla andra. Men då kanske han ska sluta att vända sig till uteslutande SMSande småflickor.

Sen tycker jag att det är så sjukt dåligt av David Lindgren ( eller vad han nu heter ) att plagiera Erik Saade. För det var det ju.

Den där lille Munther behöver nog några år till innan han är färdig. Konstigt att han fick så många röster.

Molly sjng väl helt OK, dock är jag allergisk mot tajta, svarta plast/läderbyxor.  

Hårdrock är alltid hårdrock, så Death before April passar ju en smalare publik. Men det breddar j finalen, vilket är bra.

Till sist har vi Thorsten Flink. Jag hånade honom efter att ha lyssnat på fonom första gången. Men jag får ta tillbaka det. Låten har blivit bättre och bättre för varje gång jag hört den. Så det blir nog fler lyssningar på andra Flinklåtar.

Så nu är det bara att invänta Baku. Ska jag ge mig på en gissning att Lorren hamnar topp 5? Jag tror det.  

Musik · TV
 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

11 mars 2012 18:24

En fråga om vinnarlåten: Kan du skriva ut texten? Antagligen hör jag väldigt dåligt men jag har inte en aning vad hon sjunger om. Hör en del ord men långt långt ifrån allt.
För att vara en sångtävling tycker jag att det dansas och "åmas" väldigt mycket i bidragen...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

12 mars 2012 12:45

Klart jag hjälper dig med det. Här får ni texten till Eurphoria med Loreen, varsågoda, jag älskar dessa lyrics, hon är bäst:
-------------

Why, why can’t this moment last forevermore?
Tonight, tonight eternity’s an open door
No, don’t ever stop doing the things you do
Don’t go, in every breath I take I’m breathing you

Euphoria
Forever, ’till the end of time
From now on, only you and I
We’re going u-u-u-u-u-u-up
Euphoria
An everlasting piece of art
A beating love within my heart
We’re going u-u-u-u-u-u-up

We are here, we’re all alone in our own universe
We are free, where everything’s allowed and love comes first
Forever and ever together, we sail into infinity
We’re higher and higher and higher, we’re reaching for divinity

Euphoria
Forever, ’till the end of time
From now on, only you and I
We’re going u-u-u-u-u-u-up
Euphoria
An everlasting piece of art
A beating love within my heart
We’re going u-u-u-u-u-u-up

Forever we sail into infinity
We’re higher, we’re reaching for divinity

Euphoria, euphoria
We’re going u-u-u-u-u-u-up
Euphoria
An everlasting piece of art
A beating love within my heart
We’re going u-u-u-u-u-u-up
Euphoria, euphoria
We’re going u-u-u-u-u-u-up

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 april 09:48

Egentligen är det skrämmande hur folk kan utsätta sig för livsfarlig dopning i s f att hjälpa till att få stopp på eländet. Jag tänker just nu på 2 fall. Det ena är någon form av OS för dopade, även om de då inte får använda sig av orden Olympiska sp...

Av Pink Ozzy - Måndag 22 april 09:23

I dagens Aftonbladet läser jag om min förening Leksands IF dom jag hållit på sen 1967. När de vann SM-guld eller åkte ner. Det var alltid Leksand i mitt hjärta.  Men efter det jag läste idag får vi väl se om jag inte köper mig en Moradräkt istället...

Av Pink Ozzy - Söndag 21 april 17:01

Ett av mina barnbarn skulle på kalas. Hon fick skjuts av dom som höll i kalaset. Min dotter satt hemma och kollade hur dom åkte. Hon och barnbarnet har en app precis som resten av familjen så de alltid ser var dom befinner sig.  De såg också att fö...

Av Pink Ozzy - Söndag 21 april 10:27

På Kanarieöarna gror hatet mot turister. Vi åkte minst en vecka per år mellan år 1999 och ca 2020. Vi besökte de flesta öarna många gånger. Men nu vill de inte ha oss längre. Turisterna använder för mycket vatten, skitar ner på ön och trissar upp hus...

Av Pink Ozzy - Söndag 21 april 10:16

Läser om en kille som redan innan födseln hade en sjukdom där huden föll av och där han redan innan födseln hade skrapat sönder dig. Nu går han med handskar och kläder så att han inte stöter emot något. Läkarna gav honom 6 månader att leva men är nu ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards