Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Religion intresserar

Av Pink Ozzy - 14 augusti 2012 10:14

Jag tycker att det är lite konstigt. Det finns ett väldigt fåtal i Sverige som är riktigt religiösa. Visst, många tillhör svenska statskyrkan, men många vet knappt vad gud är trots det. Det är betydligt färre som går i kyrkan än på en fotbollsmatch. Men ändå tycks de religiös hålla sig framme.

Kolla mina senste inlägg:

Kristendom vs Islam fick 2 kommentarer från hjelt okända och nya kommentatorer.

Ett tack till terrorister m fl var det ingen som brydde sig om.

Inlägget om Vitrysslands president kommenterades inte heller.

Kvällstidningarnas brist på proportioner var det ingen som noterade.

Zlatans ligadebut kommenterades inte heller.

Respekten för människan tycks ingen bry sig om.

Mitt önskemål om att se Pia Sundhage som förbundskapten kommenterades av en gammal bloggvän.


Ja, så ser det ut. Visserligen har mellan 30 och 45 tittat på bloggen varje dag, men tydligen så engagerar inte inläggen folk i allmänhet. Eller har folk blivit så blassé på allt skit som händer i världen så man bara inte orkar bry sig? Hur som helst är det ju sorgligt, för om man fick en massa kommentarer så skulle jag och andra förstå att det är något som engagerar folk. Men konstigt nog tycks religion vara något som engagerar de religiösa att kommentera. Inget annat.

 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

15 augusti 2012 06:38

Vad menar du med "ett fåtal i Sverige som är riktigt religiösa"? Plus, vad menar du med "riktigt religiösa".

Dessutom är det väl så att det tycks krävas en del för att man ska engagera sig nog för att skriva vad man tycker. Håller man med finns ju inte så mycket att skriva. Kanske

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

15 augusti 2012 09:29

Tar det sista först. Ja, du kanske har rätt. Håller man med så kanske man inte skriver. Men samtidigt så är det ju skönt att få en bekräftelse på att man är ute rätt. Men det kanske är som på jobben. Hör man inget är det OK och hör man något så är det skit.
Sen till det religiösa. Vad jag menar är att de "riktigt religiösa" ber sin bords-och aftonbön och verkligen tror på sin gud, vilken det nu är. De övriga tillhör en kyrka, men besöker den bara vid t ex dop och bröllop för att "de måste". Men frågar man dom varför det t es är pingst så vet de inte det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Måndag 29 april 10:16

Man har ner och mer kommit på faran av att dricka alkohol. Jag flytta hemifrån redan i unga år och druckit minst 1 gång i veckan i ca 50 år. OK, inte så att jag blev aspackad speciellt ofta i början, men från ca 16-årsåldern. Sen har det lite sakta ö...

Av Pink Ozzy - Måndag 29 april 09:59

Äntligen har vi fått en ny kvinnolag. Vad den bl a innebär är är att se till att våld mot kvinnor minskar och att kunskapen om detta ökas. Länderna ska även säkerställa att öka kunskapen om samtycke och man ska göra mer för att förhindra våldtäkter o...

Av Pink Ozzy - Söndag 28 april 11:07

The Villages har byggts upp i Florida och är endast  tillåtet för folk över 55. De festar nästan varje kväll, träffar en varaktig eller tillfällig partner och har kul. På torget spelas det gamla godingar. Öl, drinkar och gonnoré flödar hej vilt.  ...

Av Pink Ozzy - Söndag 28 april 08:37

Ja detta väder. Tittar jag ut skiner solen. Lyssnar jag på radio ska det dock snart regna. Men man ska ju vila den sjunde, så jag får väl göra som herren säger. Spelar ju ingen roll vad jag än gör i år, fröna gror otroligt dåligt ändå. Jag skulle n...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 10:35

Lorena Delgado Vargas en kvinnlig riksdagskvinna från vänsterpartiet får inte bära en palestinasjal i riksdagen. Detta är Sverige 2024. Man får enligt talmannen inte bära något annat än sina partinålar. Så herr Talman. När blev en nål med en svensk...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards