Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Kristna bär ansvar för kaos och USA´s ambassadörs död

Av Pink Ozzy - 14 september 2012 10:45

Ska förnedringen av islam och deras gud Muhammmed aldrig upphöra? Är det inte teckningar från Danmark så är det rondellhundar från Sverige eller som nu fejkade filmer från USA.

När ska det kristna folket ( Om de nu är verkliga kristna ) lära sig att respektera islam? De kristna drar alla över en kam och anser att alla islamister är extrema våldsverkare. Men jag tror att 99% inte vill annat än lugn och ro, men hetsas av olika grupper att hata USA och nu även Israel.

Ta filmen som florerar nu på Youtube. Den är 13 minuter och otroligt dålig. Man framställer Muhammed bl a som en sexgalen barnmisshandlare. Vad fan ska det tjäna till att göra en sådan film utan att man har faktaunderlag. Den som pekades ut som filmare existerar tydligen inte.  Skådespelarna lurades att tro att det handlade om en äventyrsfilm med repliker och allt. Sedaa har dock replikerna tagits bort och dubbats med repliker som hädar Muhammed.

Den som gjorde filmen hade bara ett enda syfte. Att provocera muslimer och skapa precis den typen av våld och ­kaos som vi ser nu.

Det är faktiskt krämmande är hur lite som behövs. Det räcker med att några enstaka provokatörer för att den arabiska gatan ska explodera. Samtidigt VET alla ATT det räcker med just så lite.

Det spelar ingen roll hur många tal Barack Obama håller om att han vill räcka ut en hand till världens muslimer när folk i hans land beter sig på detta vidriga sätt.

Samtidigt tycks det ju vara lite konstigt att man först nu, flera månader efter att den släppts på Youtube skapar dessa kravaller och mord. Å andra sidan är det ju först nu som den har översatts till arabiska.

Senda tror jag att det finns krafter i arabvärlden som tar varje möjlighet att piska upp anti-amerikanska stämningar.

Kan ju även vara så att grupper inom arabvärlden här ser sin chans att, precis som i Iran 1979, ta över länder och skapa religiösa diktaturer som just i Iran.

Men eftersom vi i väst vet vad som händer om vi gör vissa, i mina ögon, helt onödiga saker så förstår jag inte varför de inte kan sluta med det. Det gynnar ju inte en människa, varken kristen eller muslim.

Däremot anser jag att det just är filmaren, dess finansiärer och medlöpare som ska bära ansvaret för att ambassadör samt personal och andra dött under den senaste veckan.

 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

14 september 2012 18:20

Har du faktaunderlag så att du VET att det är kristna som ligger bakom filmen...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

16 september 2012 09:28

Ja, det visar sig att det är kristna kopker.

 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

15 september 2012 09:09

PS
Jo han är kristen. Men är det så matt alla kristna är lika. Dvs den del av kristenheten HAN tillhör, är det samma som det stora flertalet?
För eftersom du vet att han är kristen vet du säkert också hans namn. Samt var han bor. Och därmed också vilken del av kristenheten han tillhör.
Vare sig du vet eller inte vet så är det farligt-- snarare dumt -- att peka ut hela kristenheten."Kristna bär ansvaret" är din rubrik. Kvällstidningssant sätt att rubricera. Men knappast rättvist mot kristenheten i stort. Han tillhör en grupp i Egypten tillhörande en viss del av kristna!
Lika dumt som när andra påstår att alla inom Islam är på ett visst sätt.

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

16 september 2012 09:29

Läs mitt svar på din och andras kommentarer under "gubbfans" kommentar.

 
Gubbfan

Gubbfan

15 september 2012 22:45

Det är ju alldeles onödigt att ge tillfällen till muslimska fundamentalister eller vad det nu är för ena som styr våldet.
Om det sedan är vanliga kristna, högerkristna, kopter, judar eller kanske rent av muslimer själva som ligger bakom filmen får man väl aldrig veta.

Sedan en liten, men kanske viktig, korrigering.
Mohammed är inte muslimernas Gud.
Mohammed är bara en profet.
Deras Gud heter Allah, som betyder just Gud på arabiska har jag för mig.
Vi som beskylls för att vara kristna skall kanske undvika att visa att vi egentligen inte bryr oss om diverse gudar, inte ens de kristnas gud.
Man behöver ju inte reta de religiösa i onödan. De kan ha jobbigt nog med förståndet.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

16 september 2012 09:44

Så här ligger det till. Jag ville provocera lite med inlägget eftersom en viss blogg ( ja flera förresten) alltid slår ner på muslimer. Så fort det är någon extremislamist som gör något så är det ALLA muslimer/islamister. Personen drar oftast alla över en kam. Själv är jag numera ateist och anledningen till det är just att man använder sig av religionen som svärd. Personen med bloggen jag åsyftar tror han vet allt, men tycks inte ens veta att det precis som i kristendomen finns en mängd olika grenar inom islam. Och precis som de kristna tror jag att minst 99% av muslimerna egentligen vill leva i fred. Detta förstörs dock av extrema islamister, en del islamska präster och ledare, en del kristna "filmmakare", Vilks med sin rondellhund, danska tidningstecknare med flera. Varför kan inte FN ha generella lagar som gäller ALLA så att det t ex blir förbjudet med uppvigling. Jag tror att många, som Vilks vill ställa till det bara för att
a. de är korkade
b. vill skapa oro och upplopp
c. är sjukligt hatiska
d. vill göra reklam för sig själv så de får inkomster.
Jag kanske har fel, men lite sanning ligger det nog i det jag skriver - hoppas jag.
Samtidigt har du helt rätt Muhammed är muslimernas profet.
Det lite kufiska med bloggpersonen är också att han har läst allt, har specialkunskaper om det mesta, läser rapporter som ingen annan har tillgång till, älskar alla som kommenterar positivt och hatar alla som kritiserar honom. Det är en av anledningarna till att jag "hängde ut" alla kristna.
Tänk ändå om alla kunde leva i fred. Vore egentligen ganska enkelt. Bara att sätta några vildhjärnor bakom lås och bom. Då skulle svansen inte ha något att skrika om...

 
pinkozzy

pinkozzy

18 september 2012 09:09

Sorry Gubbfan och Gammelsmurfen. Någon av er kommenterade igår och jag, min idiot, tryckte på fel knapp och kommentaren försvann. Återkom gärna med kommentaren så jag kan lägga in den igen.

http://www.pinkozzy.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Onsdag 24 april 09:47

Ibland vill man bara gråta så det sprutar ur ögonen. Hade just stigit upp och lyssnade på 8-nyheterna på radio. De meddelade att 2 barn hade mördats och att en man och en kvinna var inblandad. Senare framkom det att mannen också var svårt skadad.  De...

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 april 19:37

En stor andel kommuner vägrar ge tillstånd till vindkraft. Det kan i o f s vara OK. Men det ska kosta. Att säga att vi häruppe behöver inte elen, vi har redan vattenkraft. Det är ett rätt barnsligt och lågt sätt att försöker stoppa vindkraftverk. S...

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 april 09:48

Egentligen är det skrämmande hur folk kan utsätta sig för livsfarlig dopning i s f att hjälpa till att få stopp på eländet. Jag tänker just nu på 2 fall. Det ena är någon form av OS för dopade, även om de då inte får använda sig av orden Olympiska sp...

Av Pink Ozzy - Måndag 22 april 09:23

I dagens Aftonbladet läser jag om min förening Leksands IF dom jag hållit på sen 1967. När de vann SM-guld eller åkte ner. Det var alltid Leksand i mitt hjärta.  Men efter det jag läste idag får vi väl se om jag inte köper mig en Moradräkt istället...

Av Pink Ozzy - Söndag 21 april 17:01

Ett av mina barnbarn skulle på kalas. Hon fick skjuts av dom som höll i kalaset. Min dotter satt hemma och kollade hur dom åkte. Hon och barnbarnet har en app precis som resten av familjen så de alltid ser var dom befinner sig.  De såg också att fö...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards