Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 20 maj 2020

Coronan har hjälpt miljön

Av Pink Ozzy - 20 maj 2020 10:09

Tänk vilken ren luft det blivit i många storstäder. Så ren luft som de inte haft på decennier. Men hur länge håller den i sig? Troligen inte alls länge. Så fort industrier och bilar kommer igång igen kör man på för fullt som vanligt. Ingen har tagit tillfället i akt att ens rena och bygga om en enda ugn eller bygga in ett filter. Ingen kommer heller framöver att cykla.
Nej, ekorrhjulet måste ju snurra på ändå in i kaklet. Ändå tills miljön inte går att rädda. De månader som industrin nu stått stilla måste man ju ta igen.
Tänk så dumma vi människor är. Vi gör vad som helst för pengar. Även dödar oss själva.
Vi har fått en massa gener som t ex säger till oss att akta oss för ormar, ät inte flugsvamp, gör inte si och gör inte så, men en gen som säger till oss att tänka på vår miljö och att det annars snart kommer att bli katastrofala följder, det har vi inte fått.
Förlåt mina barnbarn, men de som lever nu hade ingen lust att tänka på er. Det är 2 generationer som bara tänkte på sig själva och att gå villa, valp och Volvo. Ren luft, jord och vatten var det ingen som brydde sig om.
Så nu mina kära barnbarn får ni och era barn och barnbarn leva med lungproblem, översvämningar, krig om mat och vatten, enorma flyktingströmmar och en förstörd jord.
FÖRLÅT !
#miljö #miljöförstöring #egoister #framtidagenerationer

 
 
Amisa

Amisa

20 maj 2020 11:51

Visst är det sorgligt att dom flesta inte bryr sig om att tänka framåt och ta ansvar för hur dom lever? Vi är livrädda för Coronan, men vägrar att inse att vi håller på att göra jorden till en obeboelig plats för kanske hundratals eller tusentals år. Hur i H....tänker folk egentligen? Det gör mig upprörd för det kommer påverka alla och allra mest kommande generationer som inte haft något att säga till om.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Pink Ozzy

20 maj 2020 12:06

Håller helt med dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Onsdag 24 april 09:47

Ibland vill man bara gråta så det sprutar ur ögonen. Hade just stigit upp och lyssnade på 8-nyheterna på radio. De meddelade att 2 barn hade mördats och att en man och en kvinna var inblandad. Senare framkom det att mannen också var svårt skadad.  De...

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 april 19:37

En stor andel kommuner vägrar ge tillstånd till vindkraft. Det kan i o f s vara OK. Men det ska kosta. Att säga att vi häruppe behöver inte elen, vi har redan vattenkraft. Det är ett rätt barnsligt och lågt sätt att försöker stoppa vindkraftverk. S...

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 april 09:48

Egentligen är det skrämmande hur folk kan utsätta sig för livsfarlig dopning i s f att hjälpa till att få stopp på eländet. Jag tänker just nu på 2 fall. Det ena är någon form av OS för dopade, även om de då inte får använda sig av orden Olympiska sp...

Av Pink Ozzy - Måndag 22 april 09:23

I dagens Aftonbladet läser jag om min förening Leksands IF dom jag hållit på sen 1967. När de vann SM-guld eller åkte ner. Det var alltid Leksand i mitt hjärta.  Men efter det jag läste idag får vi väl se om jag inte köper mig en Moradräkt istället...

Av Pink Ozzy - Söndag 21 april 17:01

Ett av mina barnbarn skulle på kalas. Hon fick skjuts av dom som höll i kalaset. Min dotter satt hemma och kollade hur dom åkte. Hon och barnbarnet har en app precis som resten av familjen så de alltid ser var dom befinner sig.  De såg också att fö...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards