Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 november 2012

Av Pink Ozzy - 16 november 2012 16:05

Nu har Xi Jinping valts som ny ledare för över en miljard kineser. Kommer de att märka någon förändring? Nej, knappast det stora flertalet som bor i landet och som tvingas hemifrån och från sina barn under många månader bara för att arbeta långt bort, eller för de som tvångsförflyttas för att makten har talat och man vill bygga en damm, en fabrik eller något annat. Inte heller dom som tvingas gå ner i farliga gruvor där 1000-tals dör varje år eller de som arbetar för låga löner åt västvärldens storföretag.

De enda som kommer att märka av en positiv inverkan på deras plånböcker är de redan rika samt de korrupta som breder ut sig i det land som sas ha en regering för arbetarna och bönderna.

Så fan heller. Kina är till för de redan rika, de korrupta samt politikerna ( javisst, de ingår ju i kategorin korrupta ).

Av Pink Ozzy - 16 november 2012 15:55

Jag tillhör dom som gillar Zlatan. Jag tillhör också de som ibland har tvivlat och tyckt att han är OK, men inte är i t ex Messi´s klass. Men jag får be Zlatan om ursäkt. Zlatan är inte Zlatan. Zlatan är inte i klass med Messi. Zlatan är efter 4 mål mot England större än Zlata. Zlatan kommer från och med nu vara fotbollsguden för den här generationen svenskar som är mellan 5 och 70 år.

Ena dagen får han den svenska guldbollen och utmärkelsen för snyggaste målet. Två dagar senare visar han att nästa års omröstning till dessa kategorier kan slopas. Det är bara att posta guldbollen och utmärkelsen för snyggaste målet till Zlatan redan nu.

Varför är Zlatan den han är idag? Ja det ni ungar kan ni ta efter. Det som gäller för att bli en ny Zlatan är inte bara rätt gener. Det är också mer träning än någon annan samt ett enormt psyke som klarar av att fokusera i 90 minuter och ta vara på varenda liten chans. Dessa chanser som bara inträffar under kanske 0,1 sekunder av dessa 90 minuter. Men när denna tiondels sekund kommer så gäller det att vara fokuserat så att du träffar bollen på exakt rätt millimeter.

Det är det som gör att Zlatan inte bara är Zlatan utan större än vad Zlatan själv tror.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards