Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 31 december 2012

Av Pink Ozzy - 31 december 2012 11:10

Ett år har gått precis som en massa andra. Vad har hänt? Ja inte är det mycket positivt i varje fall. Jo, jag vik ett barnbarn till och får mitt sjätte under nästa år.

Jag tillhör också dom som numera arbetar i FAS3. Arbetar och arbetar. "Blir utnyttjat" är väl mer rätt. Nu undrar du kanske, men det är ju så att om jag nu verkligen vill få ett jobb där, vilket jag vill, så gäller det att inte säga nej. Skulle däremot fack eller försäkringskassan kolla så fick jag väl sluta på dan. Och jag tror inte jag är ensam. Jag tror inte heller alla gör det av elakhet. Nej, de flesta gör det nog av ren okunnighet över vad den enskilde verkligen FÅR göra i FAS3.  MEN, det medför ett stort problem. Totalt kanske alla FAS3-are och andra med diverse stöd tar bort 10.000-tals arbeten som man annars skulle varit tvungen att skaka fram pengar för. Speciellt inom, kommun, landsting och statliga förvaltningar. Men även till stor del inom den privata sektorn. Rätt ner i företagarnas och rikemans fickor.

En enskild händelse som skulle ge fler jobb var ju restaurangmomsens sänkningar. Fick man den effekt som man ville ha? Nej, bara drygt 10% av restaurangerna sänkte priserna eller anställde fler personal. Så även det var pengar rakt ner i företagarnas och rikemans fickor.

Och nu ska även sjöbodar få isoleras. Ha ha, varför då? Jo för att rikemanssönerna ska få ha bastu och drinkparty direkt vid havet. Ett nöje rakt ner i företagarnas och rikemans fickor.

Ja jag kan räkna hela dan om du vill. Det finns så in i helvete mycket som den så kallade Alliansen lagt i företagarnas och rikemans fickor så du anar inte.

Visst, pensionärerna får en 50-lapp mer nästa år. Men den äts ju upp av hyreshöjningar och ökade kostnader för tandläkare, apoteksbesök och läkare.

För att inte prata om de långtidsarbetslösa. De har inte fått någon som helst uppräkning på mer än 5 år.

Det är fan en stor djävla skam att Sverige ska dras med en regering som inte är till för det stora flertalet av dess invånare och dessutom utarmar naturresurserna och det statliga ägandet så våra barn och barnbarn kommer att få det ännu jobbigare än vad många av oss redan har.

Men trots allt får jag väl önska er

ETT GOTT NYTT ÅR

och må Reinfeldt och borg brinna i helvetet när de dör.



Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards