Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Fuck you Jelena Isinbajeva !

Av Pink Ozzy - 17 augusti 2013 09:52


Jelena Isinbajeva har varit en av mina favoriter under många år. En världsstjärna utan dess like - nästan. Däremot har jag haft lite svårt för Emma Green Tregaro. Fråga mig inte varför. Kanske för att hon ofta ser väldigt sur ut, jag vet inte. För Emma är i sig dock relativt snygg. Men det var inte utseendet jag ville blogga om utan just deras åsikter som fått mig att totalt ändra mina värderingar angående just dessa två personer.

Emma Green Tregaro har i mina ögon gått från 5 till 10 på en tiogradig skala. Varför? Jo, för att hon står för ett fritt tänkande. Läste för någon dag sedan frågor och svar från svenska hockeyspelare angående ryssarnas homolagar. Nästan alla var mycket fega och uttalade sig nästan inte i frågan. Emma Green Tregaro står dock mitt i lejonen kula med regnbågsfärgade naglar och vågar visa sin inställning för Putin och hans homofobiska fallang. DET kallar jag civilkurage, vilket lätt slår 2 meter i höjd och ett VM-guld. DET visar att man inte bara ska döma hunden efter håren. DET visar att Emma står för sina åsikter i alla väder. Tack Emma.

Sen har vi ryska stavhopperskan Jelena Isinbajeva. Vad gör hon? Först vinner hon VM-guld och sen skäller hon ut Emma Green Tregaro för sina målade naglar. Emma har inte sagt något, utan bara målat naglarna.

När sen Isinbajeva märker att alla är emot henne så försöker hon göra en pudel och skyller på att hennes engelska inte är så bra. En så DJÄVLA DÅLIG ursäkt! Det visar ryssarna i sitt nötskal. Följer dit vinden blåser. Först går hon Putins ärenden och sedan ändrar hon sig. Mycket troligt att någon annan har sagt att hon ska göra det.

Jelena Isinbajeva har i mina ögon gått från 10 till 3 på en tiogradig skala. Varför? Jo, för att hon INTE står för ett fritt tänkande och inte vågar säga vad hon egentligen vill och tycker själv. Fy fan.

Skönt då att Emma som har en man och jag som är man och har en kvinna kan ställa oss bakom alla HBT-personer och tycka att kärleken är mellan två personer INTE bara mellan man och kvinna.

Jag erkänner. Jag har tidigare själv haft en lite tveksam inställning. Men med åren och med alla idiotiska uttalanden från olika personer har fått mig mer och mer över till den växande grupp av hetero personer som tycker att det inte är något fel på HBT-personer.

Jag ska snabbt räkna upp några namn som har gått ut med sin homosexualitet och som jag inte tycker det är något fel på.

  • Mark Levengood – Enorm trevlig och vänlig person
  • Jonas Gardell – Sjukt rolig i sina bästa stunder. Ger publiken verkligen valuta för pengarna
  • Kajsa Bergqvist – Mycket trevlig och kunnig person
  • Anja Persson – Vilken idrottskvinna, vilken utstrålning
  • Eva Dahlgren – Begåvad sångerska som jag har lyssnat på sen hon var ca 15 år.
  • Andreas Lundstedt – sångare. Alltid trevlig

Säg mig vad det är för fel på ovanstående personer? Vad är det för fel att vara just trevlig?

Nej alla ni hetero, ställ upp på dom som gillar olika.

 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

17 augusti 2013 14:31

HM. Så vad du egentligen skriver är detta: hade Mark L,Jonas G, Kajsa B mfl varit Otrevliga så hade du ogillat homosexuella? Eller tolkar jag dig fel. Av namnen ovan delar inte JAG uppfattningen att alla är "trevliga"....

Tja om Emma SAGT något eller bara målat naglarna kan väl diskuteras. En bild SÄGER ibland mer än 1000 ord.

Vad gäller Ryska stavhopperskan så måste hon väl få anse att kritik mot egna landets lagar är fel. Tror inte att alla skulle uppskatta att det kom utländska atleter till Sverige och började kritisera Reinfeldt.

Har sett kritik mot den "svenska" 1500-metersvinnaren för att hon är homofob som vid fråga inte kunde ställa upp på Emmas åsikt. Undrar om det beror på att vinnaren är svart. Nej fy på mig. Så kan jag inte säga.
Har man inte rättighet att stödja sin tro och därmed säga vad den anser om samkönade äktenskap. Hur är det med toleransen egentligen i detta land? Eller för att vara en bra medborgare måste man gilla samkönade äktenskap och ogilla invandring. Men ogilla moderatregeringen...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

17 augusti 2013 17:58

Men jag är inte emot samkönade äktenskap - längre. Inte heller är jag emot invandring, även om jag är emot att det ska gå rekordfort om man är en snabb löperska. Jag är även emot att man sen snabbt kallar det för ett "svenskt" guld. Jag är även emor moderatregeringar, vilket väl framgått tidigare.

 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

17 augusti 2013 14:42

Detta som är hämtat från dagens Aftonbladet är också vad JAG anser i frågan:

”Blir väldigt konstigt”

Tomas Riste, som flyger hem i dag, missar finalen.

– Tråkigt. Men jag har ett jobb jag måste sköta.

Han låter trött efter de senaste dagarnas storm.

– Jag har fått en massa mejl med synpunkter. Jag hoppas att det går bra för Emma i höjdfinalen, men jag hade hoppats på att det skulle vara det som det är fokus på. Det har blivit ett väldigt konstigt fokus, här tog vi ett VM-guld för första gången på länge, det kom i bakvattnet av allt annat. Det kanske visar att IAAF:s regler inte är så himla korkade som man vid en första anblick kan tycka.

Så du som svenska friidrottsförbundets ordförande skulle vara tacksam om hon inte hade målade naglar i finalen?

– Jag tycker att det är väldigt bra om våra aktiva följer de regler som finns. Det vore konstigt om jag hade en annan åsikt. Jag tror inte att det är gångbart att de aktiva i ett VM använder arenan som en plattform för att framföra politiska budskap. Idrott och politik kommer aldrig vara fjärmade från varandra, men ska de aktiva ha möjligheten att framföra politiska protester från innerplan så blir det väldigt konstigt. Jag hoppas att allt från och med nu kommer att handla om spjut, höjdhopp och hela den delen.

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Onsdag 24 april 09:47

Ibland vill man bara gråta så det sprutar ur ögonen. Hade just stigit upp och lyssnade på 8-nyheterna på radio. De meddelade att 2 barn hade mördats och att en man och en kvinna var inblandad. Senare framkom det att mannen också var svårt skadad.  De...

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 april 19:37

En stor andel kommuner vägrar ge tillstånd till vindkraft. Det kan i o f s vara OK. Men det ska kosta. Att säga att vi häruppe behöver inte elen, vi har redan vattenkraft. Det är ett rätt barnsligt och lågt sätt att försöker stoppa vindkraftverk. S...

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 april 09:48

Egentligen är det skrämmande hur folk kan utsätta sig för livsfarlig dopning i s f att hjälpa till att få stopp på eländet. Jag tänker just nu på 2 fall. Det ena är någon form av OS för dopade, även om de då inte får använda sig av orden Olympiska sp...

Av Pink Ozzy - Måndag 22 april 09:23

I dagens Aftonbladet läser jag om min förening Leksands IF dom jag hållit på sen 1967. När de vann SM-guld eller åkte ner. Det var alltid Leksand i mitt hjärta.  Men efter det jag läste idag får vi väl se om jag inte köper mig en Moradräkt istället...

Av Pink Ozzy - Söndag 21 april 17:01

Ett av mina barnbarn skulle på kalas. Hon fick skjuts av dom som höll i kalaset. Min dotter satt hemma och kollade hur dom åkte. Hon och barnbarnet har en app precis som resten av familjen så de alltid ser var dom befinner sig.  De såg också att fö...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards