Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Pink Ozzy - 3 januari 2013 10:25

Ser att SIFO gjort en undersökning om svenska folkets förtroende för den kungliga familjen. Själv tycker jag väl att hovet har gjort sitt som institution. Däremot kan man ju tycka om de enskilda personerna.

Så därför gör jag så nu:

  • Kungen: Har varit en slöfock i unga år men förvandlats till en trevlig person, för att numera mest framstå som en svammelpetter som aldrig ger helt klara och helt ärliga svar.
  • Drottningen: Från att ha varit en skönhet har hon numera övergått till att mest likna Jokern i en av Läderlappenfilmerna. En enda ansiktslyftning till och hon får pipskägg! Hon har blivit helt fel ideal för våra ungdomar. Jag förstår inte heller varför svenska folket ska stå för hennnes eviga "skönhets"operationer.
  • Viktoria: Har hela tiden blivit trevligare och trevligare. Inte för att hon är min typ, men vore kul att ha som kompis. Har nog mer bakom pannbenet än kungen och lillprinsen tillsammans. OK, OK, som stadsöverhuvud skulle hon sälja många vykort, souvenirer och annat trams.
  • Daniel: Blir inte klok på karln. Så djävla tillgjord. Verkar som han läser innantill vad han än säger. Tur att han har Vickan framför sig.
  • Carl Filip: Är väl inte den vassaste kniven i lådan. Har väl fått leva sitt liv på en räkmacka utan att egentligen förtjäna det. Tur att han har sitt appanage, för något bra jobb skulle han nog aldrig få. Ganska likt kungen faktiskt. Så kanske han har en period i livet där vi accepterar honom, för att senare också leta upp någon fame fatal.
  • Madeleine: Har tydligen minst förtroende bland sina undersåtar. Jag fattar dock inte riktigt varför. OK, hon drar till USA och jobbar inte speciellt mycket. Men jag skulle ju inte säga nej......! Men att hon kastade ut killen som bedrog henne var väl helt rätt, så det bör ju inte belasta henne.
  • Chris: Nykomlingen i gänget. Ja, jag vet egentligen ingenting om honom.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards