Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 november 2015

Av Pink Ozzy - 22 november 2015 12:20

Nu har herr Björklund och hans lilla skara fått panik. Många opinionsundersökningar visar en stadig nedgång som kan resultera i att de försvinner ur riksdagen vid ett eventuellt nyval. Men de vet ju om det, annars hade de ju röstat med SD i den förtroendeomröstning som var. Hade Alliiansen varit säker på valutgången hade de självklart gjort gemensam sak med SD. Men det var de ju inte.

För att i ett desperat försök att öka sin väljarandel har Folkpartiet nu ändrat namn till Liberalerna. Vad nu det skulle göra för skillnad. Dessutom har man andrat sin politik en hel del. T I L L   D E T   S Ä M M R E !!!!

Bl a vill man genomföra en stor skattereform på 50-80 miljarder. Det man vill är att sänka skatten på arbete, vilket ju en del kanske nappar på. Men då ska man betänka att detta endast gäller höginkomsttagare som betalar statlig skatt. Vilket man inte talar så mycket om. Man ska trappa ner ränteavdragen för bolån vilket i sig är bra, men bidrar till att huspriser sänks och att stora grupper inte kommer att ha råd med sina hus. Men det kanske är ett måste för att inte hela sektorn ska braka ihop. Man ska höjafastighetsskatten. Jag har dock inte sett något förslag om vilka typer av hus som ska få denna höjning. När de sänkte för ett antal år sedan så fick en arbetskamrat till mig en sänkning med 14.000:- på sitt stora fina hus och jag en höjning. Enda skillnaden då var att de bytte namn från skatt till avgift.

Men sen kommer det som kommer att äta upp alla eventuella statliga skattesänkningar. D v s höjd moms och höjd miljöavgift. Vem tror ni betalar detta? Jo i första hand låginkomsttagarna. Att höja momsen på smink, cigaretter, sprit,  juveler, stora dyra bilar och liknande skulle jag välkomna. Detta är lyxvaror. Men höjning av momsen på basmaten säger jag absolut NEJ till.

Man vill även förändra bostadspolitiken. Man vill införa marknadshyror, vilket innebär att det blir dyrt som tusan att bo i vissa atraktiva bostäder och billigare i bostäder i t ex Fittja, Rosengård och liknande. Segregationen kommer att öka och vi får platser som t ex Bronx. Man vill även att det ska råda fri hyressättning när man hyr ut sin villa eller hyreshus.

Det enda jag i nuläget kan ses vara ett vettigt förslag är tillfälliga uppehållstillstånd. Men det kräver nog betydligt bättre kunskap på migrationsverket så att inte folk kastas i gapet på extremistgrupper och annat. Som jag skrev i ett annat inlägg så skedde ju stora folkflyttningar efter WWII , men de fick ju inte alls det som dagens flyktingar inte bara får utan också KRÄVER att få. Att t ex sitta kvar i en buss och vägra gå ur för att man inte får bo där man vill borde inte få förekomma och borde även innebära direkt utvisning. Men nog om detta.

Vi får väl e vad herr Björklund, numera med skägg och Folkpartiet, numera Liberalerna, åstadkommer med både namnbyte och politik. Mig har de dock inte överbevisad.



Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards