Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 6 september 2019

Av Pink Ozzy - 6 september 2019 20:00

Äntligen har despoten Mugabe dött. Länge leve landet Zimbabwe och dess invånare. Mugabe har tydligen varit en folkets man i många år. Även Palme var på sin tid vän med Robert Mugabe. Men nån gång på vägen blev det tokigt. Mugabe blev alltmer konstig i takt med att landets ekonomi gick åt skogen. Till slut fick folk ta för sig av det de vita åstadkommit i form av farmer mm. De vita såg också till att många fick arbete. Efter övertagandet så blev det inte som Mugabe tänkt sig. Det mesta gick åt skogen och till slut avsattes han. Men nu kommer det i bästa fall att ta 5-10 år innan man kan få igång landet igen.
Tänk så idiotiskt det blir när maktgalna personer får ta över ett land. Tyvärr finns det fler länder som ligger lika illa till och fler står på tur...Tyvärr.

Av Pink Ozzy - 6 september 2019 19:46

Nu slopas värnskatt för dom som har en inkomst över ca 700.000 kr. Detta kostar staten mellan 6 och 7 miljarder.
Samtidigt har socialdemokraterna tvingats gå med på att de som bor i den s k glesbygden ska få 137 kronor mer per månad. Detta kostar ca 1,3 miljarder.
OK, vart tar resten av pengarna vägen? Jag bara undrar.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards