Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 september 2019

Av Pink Ozzy - 18 september 2019 22:18

Nu har Centern och Liiberalerna visat vad de går för. De fick igenom att värnskatten tas bort vilket innebär att de rikaste blir ännu rikare. Värnskatten kostar oss 6 miljarder. Pengar som skulle kunnat göra betydligt mer nytta inom skola, vård och omsorg .
Pensionärer får däremot nöja sig med 200 kronor som dessutom ska beskattas.
Visserligen fick även de röda igenom en del, men frågan är om man inte förlorar på detta brytande av partiers olika önskemål.
Det som dock är mest osmakligt i det hela är att de som står utanför, M, Kd och SD klagar högljudd och menar att de kunnat göra det hela bättre. Skitsnack ! Det är ju dom som en gång drog ner på poliserna, vården och omsorgen. Det är ju dom som slängt pengar till företagare och redan rika. Riktig dålig stil att nu beklagar sig.

Av Pink Ozzy - 18 september 2019 22:08

Ibland blir jag lite tveksam. Ta t ex att grönsaker ska vara mer miljövänligare än kött. Har man då räknat in alla gödningsmedel och växtgifter man besprutar t ex bananer med ?
Eller har du nånsin sett ett maskhål i vitkål eller morötter? Troligen inte. Men de på den egna täppan är fulla av små hål.
Att tillverka, frakta och bespruta växterna måste ju kosta mycket miljö .
Vad det gäller kan vi ta exemplet La Palma, en av Kanarieöarna. Där odlar man massor av bananer och har därför även en av det största antalet cancerfall. Om jag inte missminner dör det fler i cancer än någon annanstans i Europa. Dessutom måste ju giftet tillverkas och fraktas till ön.
Nja, jag vet inte om det med att äta grönt stämmer i alla lägen .
Skulle vilja se siffror där man inkluderat alla gifter och dödsfall.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards