Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 11 september 2020

Av Pink Ozzy - 11 september 2020 10:00

Aftonbladet\Demoskop har gjort en undersökning. Det som kan sägas om den är att den visar hur okunniga många väljare är. Låt oss gå igenom den.

Skola vård och omsorg
Väljarna tycker att S sköter den frågan bäst. Liberalerna som historiskt varit ett "skolsparti" är långt efter.

Jämställdhet
Här ligger V långt före alla andra. Vore det rätt borde ALLA partier vara lika måna om jämställdheten.

Försvaret
M ligger först. Men missminner jag mig inte helt så harå de varit med och minskat anslagen under deras regeringstid.

Företagande
M tycker väljarna. Själv tycker jag att C har legat långt före.

Miljön
Mp tar hem detta, vilket inte är konstigt. Men var är C? Har de släppt frågan helt?

Äldreomsorgen
Av någon konstig anledning anser de tillfrågade att Kd klarar den frågan bäst. Då frågar jag mig vad de överhuvudtaget står nånstans. Det enda jag vet är att se har belastat pensionärer med högre skatt än de som arbetar.

Integration
Här har nog inte de tillfrågade fattat frågan. Att bara säga att vi inte ska ha invandrare är inte lösningen. Det är anpassningen och där skulle nog alla partier ha 0% just nu.

Jobben
Hur tänkte de tillfrågade när de ansåg att M klarar frågan bäst? Det absolut sämsta arbetarparti är just M. De vill visserligen skapa en del jobb, men de vill inte ha LAS, de vill ha mycket låga ingångslöner, de vill i princip bara att företagen ska tjäna pengar på arbetarnas bekostnad.

Invandringen
SD sägs klara denna fråga näst. Att vara kasta ut folk och stänga invandringen är ju knappast en lösning. Sätt dig in i situationen som 13000 flyktingar i Lesbos just nu lever under. Hela lägret är matrummet. De saknar mat, vatten, toaletter, mm. Många sover just nu på en kyrkogård. Tycker du det är OK så ska då åka dit, men säg inte att Sd har lösningen.

Vården
Undrar vad de tillfrågade tänkte när de tyckte att M var bäst i den frågan. De monterade ju ner hela vården genom att lämna ut den till privata aktörer vilket har utarmat hela sjukvården.

Idag och ordning
Här tycker man att Sd klarar det bäst. Låt mig le en smula. Finns väl inget parti med fler brottslingar och fler väljare med någon form av brottslig bakgrund.

Sveriges ekonomi
Varför anser man att M skulle klara det bäst? De har ju under flera mandatperioder lyckats med att öka statsskulden i s f att minska den. Hade inte S under dom senaste 6 åren betalat av stora delar av skulden hade Sverige stått i en helt annorlunda situation nu under coronan.

Så snälla väljare, LÄS PÅ ! Först därefter bör ni uttala er och rösta på det parti ni anser vara bäst. Men låt inte bara tomma ord styra ert väl.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards