Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 september 2020

Av Pink Ozzy - 26 september 2020 20:36

Muren är ett ganska kul program i sig, men varför detta mörker? Gråsvart bakgrund och trista färger i övrigt. Dessutom kommer fråga och svar på en gång när man tittar med text. Lite finjusteribgar och det hela kan bli bra.

Av Pink Ozzy - 26 september 2020 13:48

När man nu inte ska åka på semester kan man alltid drömma sig bort genom att se VM i cykel som pågår i Italien. Man visar fantastiska bilder i helikopterperspektiv över det italienska landskapet. Det är så vackert så man blir sjukt ressugen.

Av Pink Ozzy - 26 september 2020 11:11

Företaget Think Pink har dumpat avfall istället för att återvinna det eller t ex bränna det på rätt sätt. Nu ligger det många ton avfallsbalar runt norra Stockholm och ofta på privat mark som de själva inte ens äger. På så vis har man gjort enorma vinster.
Nu gäller det verkligen för åklagaren att stämma i bäcken. Allt som går att mäta ut från ägarparet ska konfiskeras och pengarna ska användas för att ta hand om skräpet. Allt annat vore en miljöskandal.

Av Pink Ozzy - 26 september 2020 10:55

Blir lite irriterad. Pratas mycket om hemester. Med det menas tydligen att de INTE är hemma utan någonstans i Sverige. Min första tanke är, trivs dom inte hemma? Man försöker väl bo nånstans där man trivs och rotar sig där
.
Visst semester på hemmaplan , d v s i Sverige, är det absolut inget fel på. Men att konstla till det med nyordet hemester känns helt onödigt och fel.
Själv har jag i stort hållit mig hemma och avbokat utlandsresan i år. Känns tryggare i coronatider.

Av Pink Ozzy - 26 september 2020 10:17

Läser man tidningarna blir man ju mörkrädd. Så mycket onödigt förstörelse och skador.
Bilar som krockar eller brinner och som beror på fylla eller vandalism.
Kvinnor som blir slagna av sina s k män. En blev t o m slagen med en kastrull. Hur fan tänkte han där?
Det är förstörelse, försäkringsbedrägeri, stölder och mycket annat.
Skulle man räkna på alla kostnader och få bort dom skulle nog varenda svensk kunna leva ett mycket gott liv.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards