Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 10 september 2022

Av Pink Ozzy - 10 september 2022 17:23

Jag funderade lite och märkte att ett trädgårdsår inte är fyra årstider. I varje fall inte mitt år.
1. Januari-februari. De första frön ska förkultiveras.
2. Slutet av mars-april. Det ska börja rensas i alla rabatter. Fler frön ska förkultiveras och i slutet av april ska de första frön sås på friland. Likaså ska de första potatisarna sättas i hinkar.
3. Maj. Det mesta ska nu vara förkultiverat och plantorna ska ut på altan så ofta det går. Resterande rabatter ska fixas till.
4. Juni. Nu ska allt sås och sättas ut. Första salladen kan skördas.
5. Juli-augusti. Nu är det underhåll som gäller. Rensa ogräs mm. Första potatisen tas upp ur hinkarna till midsommar.
6. September. Äppelträden ska klippas. Så även en del häckar. Det är full fart på skörden av det mesta.
7. Oktober. Komposter ska tömmas och landen vändas.
8. November-december. Vilomånader. Planeringen av nästa års trädgårdsland pågår.
Så som jag räknar har jag nog mer 8 än 4 årstider.

Av Pink Ozzy - 10 september 2022 10:01

Här kommer moderaterna och säger att de vill ha fler poliser och mer kameror. Ska det inte vara fler kameror? De vill också ha mindre droger. Ska det inte stå färre droger?
Till sist skriver de färre brott och det vill ju alla partier.
Inte lätt med svenskan ibland. De kanske var de stökiga i klassen...

Av Pink Ozzy - 10 september 2022 09:56

Det går bara utför för Sverige och jag är rädd för att farten utför ökar markant efter söndagen om de blåbruna vinner. Egentligen borde inte detta läge kunna uppstå.
Vinner de båbruna är det med en ytterst liten marginal. Det som då är trist är att svenskarna släppt in nazistsympatisöter i riksdagen. De får säga vad de vill, deras valmanifest och deras s k vitbok klargör att de har nazistinfluenser. Och hur man efter valet vänder och vrider på det hela så är SD valets vinnare om de blåbruna vinner. Alla får lov att göra som de säger.
Låt mig förklara. I nuläget säger alla nej till SD i en regering. Innebär att Kristersson måste bilda en minoritetsregering på totalt ca 25% . I varenda fråga måste de fråga de röda eller de bruna. Kommer de inte överens med någon får de ändra sin proposition. Sånt tar tid. Då får de som sagt ändra och sen gå runt igen tills minst 50,1% är nöjda.
Men det kan ju ichså blicså att SD blir större än M+kd+L. Då kan t o m Åkesson i teorin bli statsminister. Dock en tämligen overklig situation eftersom alla andra då säger nej.
Nej Kristersson är maktgalen, så det troliga är trots allt att han lierar sig med Åkesson.
Just av allt trubbel verkar det bättre med en rödgrön regering. Visserligen kommer det att bli tjafs då också, men till slut kommer de dock till en lösning.
Men tro inte att ni får ett resultat I morgon. Det tror inte jag. Alla poströster ska räknas och det tar alltid några dagar.
Det här kommer bli det val som bestämmer vår framtid. Det blir det val då 20-25% kommer att ångrar vad de gett sig in på.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards