Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 24 september 2023

Denna eviga saknad

Av Pink Ozzy - 24 september 2023 11:40

Min farmor, farfar och pappa dog inom loppet av 5 år och saknaden av dom blir bara värre med åren. Jag var 5-6 år när min s k mamma tog med oss bort från min pappa. Hon hade en affär med en annan. Något jag inte fick reda på 15-20 år efteråt mär jag gav mig ut på spaning i min gamla byggd.
Det är tragiskt när man får reda på detta i vuxen ålder. Ens egen mamma ljuger mig rätt upp i ansiktet. Och inte vara i detta fallet. Hon var en kronisk lögnare.
Men det var saknaden jag skulle berätta. En farfar som höll en fast hand över hela familjen även om de alla var utflyttade. Min pappa var äldst och jag var äldsta barnbarnet. Farfar tillhörde inte de gladaste personerna i världen. Bl a för sina hjärtproblem.
Farmor däremot var den snällaste människan som fanns. Alltid god och lagade fantastisk mat. På söndag skulle ALLA hans barn med familjer träffas till middag, som åts vid lunchtid plus påföljande kaffe och tårta. Varje söndag.
Jag var mycket hos dom . Ja, så mycket jag kunde.
Pappa var lite törstig men var en snäll pappa som jag kommer ihåg det. Men tydligen var min lycksökerska till mor inte intresserad mer av min pappa när hon hade hittat en ny. Själv hatade jag honom livet igenom.
Min mot tyckte nästan omgående att vi skulle kalla honom FAR . Det tyckte jag var helt fel. Då kom Ernst-Hugo Järegård och räddade situationen. På helgerna spelade han små korta sketcher i TV och han kallade sin pappa gör FARSAN. Det passade perfekt för mig. Det var varken för eller pappa utan farsan som i mina öron inte var nånting annat utom möjligen en konstigt namn.
Nu är dom alla döda. Min förbjudna mamma och vår farsan samt mina farföräldrar och pappa är alla döda numera. Men jag minns mycket väl darmr farfar och pappa. Synd att jag inte kan gå tillbaka de år min s k mor har stulit från mig.

 
 
Kristine

Kristine

24 september 2023 13:20

Her var det mye jeg ikke forsto...
"Gå tillbaka de år" kan du ikke, selv om det kanskje er dèt man gjør, i og med at man minnes... Men man kan forsøke å gjøre den tiden man har foran seg, så bra som mulig. OG skrive ned, samt fortelle for etterkommere, hva man har opplevd. Fra ens eget ståsted.
Ha en finfin søndag ^^

http://slossplassen.blogg.se

 
Maria

Maria

24 september 2023 22:33

Inte roligt såklart, inte heller roligt att leva med någon som tittar för djupt i flaskan, det kan jag intyga.

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Pink Ozzy

25 september 2023 08:21

Gör ha det fortfarande? I så fall kanske du ska flytta eller kasta ut honom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Söndag 16 juni 09:29

Återigen har Ryssland flygit över svenskt luftrum. Återigen har dom gjort det dom inte får. Återigen skulle svenskt flyg ha skjutit ner planet. Å andra sidan gör de ju ingen skada där dom håller till nu från tid till annan, men skjuter vi ner ett par...

Av Pink Ozzy - Söndag 16 juni 09:15

Efter en stunds "riktig" sommar har den stannat upp lite. I stort sätt dagligen är det både sol och regnskurar. Tyvärr några grader för kallt bara. Men det stämmer bara delvis. Själv klarar jag mig bra med 19-22 grader, men mina växter vill gärna ha ...

Av Pink Ozzy - Lördag 15 juni 18:27

I 1 vecka har det mer eller mindre gått runt i magen. Det började med nån form av soppa första dan. Sen har det hållit på så med tre toabesök om dan utom 2 dar då jag trodde det var på bättringsvägen. Men, men, det var en blåsning. Idag hann jag knap...

Av Pink Ozzy - Lördag 15 juni 16:59

Det senaste hockey-VM var en katastrof. En massa soplag som knappt kunde åka skridskor och som åkte på storstryk av de bättre lagen.  Nu är det fotbolls-EM och det är på gränsen till att fotbollen gör samma misstag. På tok för dåliga lag har redan ...

Av Pink Ozzy - Fredag 14 juni 08:36

Elon Musk ska nu ha en årslön på 500 miljarder. Är det vettigt? Vore det inte bättre att plöja deras dom i firman eller sälja bilarna billigare? Detta är ju helt vansinne.  Hur många människor svälter idag? Hur länge skulle de få mat i munnen? Hur ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards